Οι υποτιμημένες ελληνικές σειρές των 90s - The Daily Owl
fade
54942
post-template-default,single,single-post,postid-54942,single-format-standard,eltd-core-1.0,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11,vc_responsive

Οι υποτιμημένες ελληνικές σειρές των 90s

Όταν μιλάμε για ελληνικές σειρές της δεκαετίας του ’90, συνήθως οι πρώτοι τίτλοι που θα έρθουν στο μυαλό μας είναι “Δυο Ξένοι“, “Απαράδεκτοι“, “Ντόλτσε Βίτα” και “Eγκλήματα“. Πέραν των πασίγνωστων τηλεοπτικών παραγωγών που παρακολουθήσαμε για πρώτη φορά στα 90s και που ακόμα και σήμερα δε βαριόμαστε να δούμε σε επανάληψη, υπάρχουν και μερικές σειρές της εποχής οι οποίες παραμένουν μέχρι σήμερα υποτιμημένες, άλλες επειδή έδωσαν την εντύπωση ότι “πάλιωσαν γρήγορα”, άλλες επειδή διαθέτουν διάφορα εγγενή ελαττώματα που υπερκάλυψαν το “προχωρημένο” στήσιμό τους και άλλες επειδή, απλώς, ξεχάστηκαν εξαιτίας της τεράστιας επιτυχίας που σημείωσαν οι μετέπειτα από αυτές παραγωγές. Αυτές είναι μερικές από τις υποτιμημένες ελληνικές σειρές των 90s:

 

 

 

Καλά Ξεμπερδέματα 

 

 

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου, λίγα χρόνια μετά τους Απαράδεκτους, αποφάσισε να γράψει ένα σενάριο για μια παρέα που, δομικά, θύμιζε αρκετά αυτήν της πολυκατοικίας στην οδό Αδάμαντος 4 στο Λυκαβηττό, με τη διαφορά όμως ότι η νέα αυτή σειρά της απηχούσε άμεσα τον παλμό της δεκαετίας του ’90, ενώ το προηγούμενο τηλεοπτικό της εγχείρημα διέθετε (εξ ανάγκης) και πολλά στοιχεία των 80s. Η Ρούλα είναι μια ηθοποιός που συμπρωταγωνιστεί σε μια αποτυχημένη τηλεοπτική σειρά με τον σύντροφό της Αντώνη και προσπαθεί απεγνωσμένα να αναλάβει την παρουσίαση ενός εντυπωσιακού σόου. Η οικιακή βοηθός τους (Χρύσα Ρώπα) διαθέτει ιδιαίτερα παρεμβατικό ρόλο στη σχέση τους, ενώ ο νεαρός συνάδελφός τους ηθοποιός από το πλατό (Θοδωρής Αθερίδης) συμπληρώνει ιδανικά το καρέ των προσωπικοτήτων που πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά αντικατοπτρίζουν τις αξίες της συγκεκριμένης δεκαετίας. Bonus, η εμφάνιση του Γιώργου Πυρπασόπουλου στο ρόλο του νεαρού που, μεταξύ άλλων, πήγαινε σε rave party. Η σειρά κόπηκε μετά το 14ο επεισόδιο και στο γράψιμό της φαίνεται ξεκάθαρα πως οι προχωρημένες ιδέες της Παπαδοπούλου δεν αποδόθηκαν όπως μάλλον εκείνη είχε στο μυαλό της, ωστόσο διαθέτει ενδιαφέρουσα υπόθεση και ξεκαρδιστικές στιγμές με τις οποίες όλοι μπορούμε μέχρι και σήμερα να ταυτιστούμε. 

 

 

 

Και πάλι φίλοι

 

 

Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν η Ελλάδα φαινόταν πως θα έκανε μια νέα αρχή ενόψει της αλλαγής χιλιετηρίδας, η “κρίση των 30” γιγαντώθηκε στο μυαλό μιας παρέας που αποτελούνταν από τέσσερις αμφίρροπες μεταξύ τους δυνάμεις. Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης στο ρόλο του διανοούμενου, ο Θοδωρής Αθερίδης στο ρόλο του ασυμβίβαστου καλλιτέχνη, η Μπέσυ Μάλφα, που αποκηρύσσει τις κοινωνικές συμβάσεις και ταυτόχρονα προσπαθεί να αναζητήσει το νέο της ρόλο στην κοινωνία και η Ανατολή Αθανασιάδου, στο ρόλο μιας διστακτικής κοπέλας που θέλει να ζήσει αλλιώς τη ζωή της, μετά τη ματαίωση του γάμου του πρώτου με την τρίτη, προσπαθούν να βρουν τα πατήματά τους στην άνετη, εκ πρώτης όψης, καθημερινότητα της εποχής. Εξαιρετική guest εμφάνιση είναι αυτή του Δημήτρη Μαυρόπουλου, στο ρόλο του πατέρα της Μάλφα, αλλά και της Βίλμας Τσακίρη, στο ρόλο της μητέρας της Αθανασιάδου. 

 

 

 

Αχ Ελένη 

 

 

Η Ελένη είναι μια αφοσιωμένη σύζυγος που παραμένει στο σπίτι για να φροντίζει τον άντρα της, ο οποίος ξαφνικά την εγκαταλείπει. Έτσι, η ίδια πρέπει να αναζητήσει και δουλειά και νέο ερωτικό ενδιαφέρον, ώστε να συνεχίσει τη ζωή της. Ο Γιώργος και η Κλαίρη, η φωνή της λογικής και της ματαιοδοξίας αντίστοιχα, είναι το φιλικό ζευγάρι που στέκεται δίπλα της στη νέα της ζωή, ενώ η γιαγιά της αποτελεί μια ακόμα κωμική νότα στο σενάριο της Ελένης Ράντου που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Κακλέας. Η σειρά έμεινε στην τηλεοπτική ιστορία τόσο για τις κωμικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών (Ελένη Ράντου, Μαρία Γεωργιάδου, Αλέξανδρος, Αντωνόπουλος, Χρύσα Ρώπα), όσο και για τους δεκάδες guests, ανάμεσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται ο Δημήτρης Μητροπάνος, ο Φώτης Κατσικάρης, η Λία Βίσση, ο Μιχάλης Τσαουσόπουλος, o Nίκος Φιλίππου και ο μετέπειτα σύζυγος της πρωταγωνίστριας Βασίλης Παπακωνσταντίνου. 

 

 

 

 

Βαρβαρότητες 

 

 

H Βαρβάρα Πέττα (Χρύσα Ρώπα) είναι γυμνάστρια που διανύει την 4η δεκαετία της ζωής της και δεν έχει παντρευτεί από επιλογή, καθώς δε θέλει να έχει υποχρεώσεις – πλην αυτής απέναντι στην ιδιόρρυθμη μητέρα της που είναι μια “σύγχρονη Μαίρη Αρώνη” από το “Μια τρελή τρελή οικογένεια”. Ο Χάρης (Βλαδίμηρος Κυριακίδης) είναι λίγο μικρότερος της Βαρβάρας, αιώνιος φοιτητής της Νομικής, “νέος της εποχής” και νέος συγκάτοικός της, εξαιτίας μια συγγένειας η οποία υποτίθεται ότι υπάρχει μεταξύ τους. Η προσωρινή συγκατοίκησή τους γίνεται μόνιμη και οι μεταξύ τους καταστάσεις, από έντονες, βάρβαρες. Την παρέα συμπληρώνουν η Λίτσα (Ελένη Καστάνη), γυμνάστρια στη δουλειά της Βαρβάρας και ο κολλητός του Χάρη, Λευτέρης (Χάρης Γρηγορόπουλος). Τα μισάωρα επεισόδια της σειράς μάς κρατούσαν πολύ καλή παρέα εκείνη την εποχή, αφού στο πρόσωπο του Χάρη βλέπαμε κάπως τον εαυτό μας ή, αν ήμασταν πιο μικροί, τους λίγο μεγαλύτερους συγγενείς μας που προσπαθούσαν να ζήσουν στο φουλ τα ποπ φαινόμενα της εποχής.

 

 

 

Νυχτερινό Δελτίο 

 

 

Η σειρά σε σκηνοθεσία του Πάνου Κοκκινόπουλου και σενάριο του ίδιου και της Κάκιας Ιγερινού βασίζεται στο ομότιτλο αστυνομικό μυθιστόρημα του Πέτρου Μάρκαρη. Ο αστυνόμος Κώστας Χαρίτος ζει μια στενάχωρη μικροαστική ζωή, με ορισμένες διαλείψεις χαράς, προσπαθώντας να κάνει όσο καλύτερα μπορεί τη δουλειά του, παρότι συχνά οι ανώτεροί του αξιωματικοί έχουν άλλη άποψη για το πώς πρέπει να χειριστεί μια υπόθεση. Με αφορμή τη δολοφονία ενός ζευγαριού στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, ο αστυνόμος Χαρίτος θα ξετυλίξει το κουβάρι μιας πολύ σοβαρής υπόθεσης, στην οποία εμπλέκονται άτομα υπεράνω υποψίας. Τον Χαρίτο υποδύθηκε εξαιρετικά ο Μηνάς Χατζησάββας, ο οποίος επέστρεψε λίγα χρόνια μετά στην τηλεόραση για τον ίδιο ρόλο, στη σειρά Άμυνα Ζώνης, η οποία επίσης βασίζεται σε βιβλίο του Μάρκαρη. Η σκηνοθεσία της σειράς που “φωνάζει 90s” δείχνει την πιο “έντεχνη” πλευρά του Κοκκινόπουλου, με τις ερμηνείες να καθηλώνουν τους τηλεθεατές εξίσου με τις ανατροπές της πλοκής. 

 

 

Πείτε μας τις ελληνικές σειρές των 90s που θεωρείτε υποτιμημένες μέχρι σήμερα!

 

Διαβάστε ακόμα:

Οι ηθοποιοί που είχαν επιλεγεί αρχικά για να παίξουν στη σειρά Δυο Ξένοι

Δυο Ξένοι: Η υπόθεση της 3ης σεζόν που δε γυρίστηκε ποτέ

Τα επαγγέλματα των πρωταγωνιστών σε δημοφιλείς ελληνικές σειρές

Οι καλύτεροι γυναικείοι κωμικοί ρόλοι στην ελληνική τηλεόραση

Τέσσερις ελληνικές σειρές που πρέπει να γυρίσουν στην τηλεόραση (ή και όχι)

Άγνωστες λεπτομέρειες για τη σειρά Εγκλήματα

Meta

Έχω σπουδάσει Μπαγιαντέρα στη Λυών

No Comments

Post a Comment