Οι δώδεκα μύθοι - The Daily Owl
fade
4714
post-template-default,single,single-post,postid-4714,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Οι δώδεκα μύθοι

Διάσπαρτα στο ουράνιο στερέωμα, τα μικροσκοπικά φωτεινά σημεία ενώνονται σε μορφές ζώων, ανθρώπων, θεών και ηρώων, αποτελώντας την απόλυτη έμπνευση για το μεταφυσικό και τη μυθολογία.
Οι δοξασίες και η επίδραση των αστεριών μετουσιώθηκαν όλα στην θεώρηση της Αστρολογίας, η οποία δεν έχει εξακριβωθεί πότε ακριβώς εγκαθιδρύθηκε, οι περισσότεροι όμως πολιτισμοί της αρχαιότητας κατάφεραν να δημιουργήσουν τις δικές τους αστρολογίες μέσα στον χρόνο.
 Η αστρολογία στο μεγαλύτερο μέρος της δημιουργήθηκε από επιστημονικές αλλά και μεταφυσικές θεωρήσεις και χρησιμοποιήθηκε εκτενέστερα ως μέσο μαντείας από τα ελληνιστικά χρόνια κι έπειτα.
Σύμφωνα με την αστρολογία πιστεύεται ότι οι προσωπικότητες των ανθρώπων διέπονται από 12 αστερισμούς, οι οποίοι σε συνδυασμό με τους πλανήτες καθορίζουν τις δράσεις και τα συναισθήματα των ανθρώπων. Οι φιλοσοφικοί στοχασμοί της εποχής διοχετεύθηκαν σε αρκετούς μύθους και οι αστερισμοι ταυτίστηκαν με ήρωες της μυθολογίας και με θεότητες άχρονες και αέναες, με μύθους της φωτιάς , της γης , του αέρα και του νερού.
 

ΚΡΙΟΣ –ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΦΩΤΙΑ
Ο μύθος του Ιάσονα: Η αναζήτηση της πρόκλησης
Ο Ιάσονας και ο μύθος του Χρυσόμαλλου Δέρατος ταυτίστηκε με τον αστερισμό του Κριού. Λέγεται ότι η μαχητικότητα που χαρακτηρίζει έναν Κριό ήταν ταυτόσημη με εκείνη του Ιάσονα στην αναζήτηση του Χρυσόμαλλου Δέρατος, καθώς και στην αποκατάσταση του τυράννου Πελία. Ο Ιάσονας σαν ένας άλλος Κριός θέλει να ηγείται και να δείχνει την αγωνιστικότητα του έναντι των άλλων παρά το νεαρό της ηλικίας του. Ο Κριός σαν το πρώτο ζώδιο του ζωδιακού κύκλου αποτελεί την αρχή, το καινούριο και όπως κάθετι καινούριο, απαιτείται δράση. Ο πλανήτης που ταυτίστηκε είναι ο Άρης, ο γνωστός σε όλους μας ως Κόκκινος Πλανήτης, που χρωστάει το όνομά του στο θεό του πολέμου και της δράσης των Αρχαίων Ελλήνων.

ΤΑΥΡΟΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΓΗ

Ο μύθος της Ευρώπης.
Ο μύθους της Ιούς.
Ο μύθος του Μινώταυρου.
Η κτήση και η ασφάλεια
Στους τρείς αρχαιοελληνικούς μύθους που προαναφέρονται, κοινό χαρακτηριστικό όλων είναι ο λευκός ταύρος. Στο μύθο της Ευρώπης, ο Δίας μεταμορφώθηκε σε ταύρο προκειμένου να παρασύρει την Ευρώπη, ενώ στο μύθο της Ιούς, η νύμφη μεταμορφώνεται σε αγελάδα για να σωθεί από την οργή της θεάς Ήρας. Τέλος ο μύθος του Μινώταυρου, σχετίζεται με το ιερό ζώο της Κρήτης και του βασιλιά Μίνωα, του γιου της Ευρώπης, τον ταύρο.
Και στους τρεις θρύλους ο λευκός ταύρος συμβολίζει την κτητικότητα, την ασφάλεια, τη δύναμη υλική και ηθική, αλλά και τις γήινες επιθυμίες.
Πλανήτης του Ταύρου θεωρείται, η Αφροδίτη που συνδέεται άμεσα με το κτητικό αίσθημα αλλά και με την επιθυμία.

ΔΙΔΥΜΟΙ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ:ΑΕΡΑΣ
Ο Κάστορας και ο Πολυδεύκης- Δυϊσμός
Οι λεγόμενοι «Διόσκουροι» (Οι υιοί του Δία ετυμολογικά) αποτελούν το μύθο του ζωδίου των Διδύμων. Γεννημένοι από το ίδιο αυγό κύκνου, ήταν οι δίδυμοι υιοί του Δία και της Λήδας και τα αδέρφια της Ωραίας Ελένης. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Κάστορας ήταν θνητός ενώ ο Πολυδεύκης αθάνατος. Τότε ενεπλάκησαν σε μια διαμάχη με κάποιους άλλους διδύμους και ο Κάστορας έχασε τη ζωή του. Ο Πολυδεύκης ζήτησε συντετριμμένος από τον Δία να ζωντανέψει τον Κάστορα. Ο Δίας, προκειμένου να ικανοποιήσει το αίτημα του Πολυδεύκη, επέτρεψε στα δύο αδέρφια να ζουν εναλλάξ πότε στον Άδη πότε στον Όλυμπο, συμβολίζοντας έτσι τις αντίθετες εμπειρίες: τη θλίψη της απώλειας και της παραμονής στον Άδη με την ευτυχία και τη χαρά του Ολύμπου.
Οι εκπρόσωποι των Διδύμων παρουσιάζουν συναισθηματικές διακυμάνσεις, με έντονες εναλλαγές διαθέσεων.
Ο Ερμής αποτελεί τον πλανήτη του ζωδίου και συνδέθηκε άμεσα με τον αγγελιοφόρο-θεό που μετακινούνταν διαρκώς μεταξύ ουρανού, γης. Όπως ο Ερμής ήταν ελεύθερος να κινείται σε όλους τους κόσμους, έτσι και οι Δίδυμοι χαρακτηρίζονται από ελευθερία, περιέργεια και είναι ανοιχτόμυαλοι.

ΚΑΡΚΙΝΟΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΝΕΡΟ
Σχέση Ηρακλή-Ήρας
Θέτιδα-Αχιλλέας
Μητρική φιγούρα και Ασφάλεια
Το ζώδιο του Καρκίνου συσχετίζεται με το μύθο του Κάβουρα, ο οποίος σταλμένος από την θεά Ήρα, είχε διαταχθεί να δαγκώσει τον Ηρακλή, κατά τη μάχη του με τη Λερναία Ύδρα. Ο κάβουρας τότε τον δάγκωσε αλλά μετά εξοντώθηκε από τον ίδιο τον Ηρακλή. Η Ήρα θέλοντας να δείξει την ευγνωμοσύνη της για αυτό, τον μετέτρεψε σε αστερισμό.
Ο Καρκίνος σχετίζεται με τη μητρότητα και η βασίλισσα των θεών, που θεωρείται ως η υπέρτατη μητρική θεότητα. Η Ήρα φημιζόταν για το μίσος της απέναντι στις αντίζηλες τις θνητές και αθάνατες, κατά κύριο λόγο όμως υπήρξε πολέμια του Ηρακλή, καθώς εκείνος αμφισβητούσε την υπεροχή της και την μητριαρχία.
Η νηρηίδα Θέτιδα, η θεότητα της θάλασσας, σχετίζεται επίσης με τον μύθο του Καρκίνου. Ο μύθος της Θέτιδας συνδέεται με τον μυθικό Αχιλλέα και το μοναδικό του τρωτό σημείο (αχίλλειος πτέρνα). Εκείνη προσπαθούσε να προστατέψει τον γιο της, ο οποίος όμως θέλησε να αποδεσμευτεί από εκείνη και να αγγίξει τη δόξα που προοριζόταν για εκείνον.
Η Σελήνη αποτελεί τον πλανήτη που σχετίζεται με τον Καρκίνο και συνδέεται με την μητρότητα, την ασφάλεια και τις πρωταρχικές ρίζες.

ΛΕΩΝ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΦΩΤΙΑ
Το λιοντάρι της Νεμέας και ο Ηρακλής
Πατρότητα και Αρχηγία
Ο Ηρακλής προκειμένου να απελευθερώσει τους κατοίκους της Νεμέας από το φοβερό λέοντα, μάχεται μαζί του και τον σκοτώνει με γυμνά χέρια. Στη συνέχεια τον γδέρνει και φορά το δέρμα του ως πανοπλία στους επικούς άθλους του. Ο γενναίος λέοντας τιμάται με την άνοδό του στους ουρανούς ως αστερισμός.
Ο Λέοντας μπορεί να θεωρείται ως ο εχθρός, δεν παύει όμως να αποτελεί δείγμα γενναιότητας και ανδρείας, αριστοκρατίας και πατρότητας. Είναι στιβαρός και δυναμικός, και παρασύρεται από τη δύναμη του και από τα ένστικτα του.
Ο Ήλιος αποτελεί τον κυρίαρχο πλανήτη του ζωδίου και αντικατοπτρίζει το πατρικό αρχέτυπο καθώς και τον ηγέτη.

ΠΑΡΘΕΝΟΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ :ΓΗ
Η θεά Άρτεμις
Αγνότητα και Ευστροφία
Η θεά Άρτεμη λέγεται ότι γεννήθηκε την έκτη ημέρα του τοκετού, και ο αστερισμός της Παρθένου, που αντιπροσωπεύει το 6ο ζώδιο του ζωδιακού κύκλου, αφιερώθηκε στην θεά των δασών και του κυνηγιού. Σύμφωνα με το θρύλο, η τρίχρονη Άρτεμη, ανέβηκε στον Όλυμπο, για να γνωρίσει τον βασιλιά των θεών και πατέρα της. Ο Δίας λέγεται ότι εντυπωσιάστηκε με την ευστροφία και τη σοβαρότητα της, καθώς όταν τη ρώτησε τι επιθυμεί, εκείνη ζήτησε αγνότητα, ηθική, αποφασιστικότητα και μαχητικότητα. Η Παρθένος είναι το ζώδιο του μέτρου και τα χαρακτηριστικά του ταυτίζονται επομένως με τις αρετές και τις αξίες της θεάς Άρτεμιδας.
Πλανητικά, ο κυβερνήτης της Παρθένου θεωρείται ο  Ερμής, ο οποίος χαρίζει πρακτική λογική και ευστροφία.

ΖΥΓΟΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΑΕΡΑΣ
Ο Πάρης και το μήλο της Έριδας
Δικαιοσύνη και Ομορφιά
Το ζώδιο του Ζυγού ταυτίζεται με τον θρυλικό Πάρη και την μοιραία κρίση του στην διαμάχη των τριών θεών για την ομορφότερη (την καλλίστη).
Σχετίζεται με την δικαιοσύνη, καθώς ο ίδιος ο Πάρης αντιστάθμισε τα δώρα των τριών θεών. Η Ήρα του έδινε δύναμη, η Αθηνά σοφία και η Αφροδίτη την ομορφότερη γυναίκα του κόσμου, την Ωραία Ελένη. Εκείνος διέψευσε τα πλούτη και τη γνώση και επέλεξε την ομορφιά. Για τους ζυγούς η αισθητική τους και η αντιστάθμιση των επιλογών τους για το καλύτερο για αυτούς αποτέλεσμα αποτελεί το κυριότερο τους στόχο, και ο ίδιος ο μυθικός Πάρης έδρασε ως καθαρόαιμος ζυγός.
Κυβερνήτης του Ζυγού δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την Αφροδίτη που προσδίδει ομορφιά και γοητεία.

ΣΚΟΡΠΙΟΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΝΕΡΟ
Η Λερναία ύδρα
Φως και σκοτάδι
Στις περισσότερες αστρολογικές μυθολογίες το ζώδιο του σκορπιού σχετίζεται με το σύμβολο του φιδιού και του δράκου. Οι αναλογίες του με την εβραϊκή παράδοση το ταυτίζουν με κάτι το δαιμονικό, ενώ σύμφωνα με την αιγυπτιακή θεώρηση, το φίδι είναι σύμβολο αθανασίας και θεϊκής υπεροχής. (Ο Βασιλίσκος , το θρυλικό φίδι εικονίζεται στο στέμμα των Φαραώ της Αιγύπτου).
Σύμφωνα με την αρχαιοελληνική οπτική, ο μύθος του Σκορπιού είναι εμπνευσμένος από την Λερναία Ύδρα, το τρομερό τέρας με τα εννέα κεφάλια που όταν κόβονται αναγεννώνται και διπλασιάζονται. Το ζώδιο του σκορπιού έχει ταυτιστεί με το σκοτάδι, με τον θάνατο, την αναγέννηση, την σεξουαλικότητα, τις εμμονές, τη ζήλια, το φθόνο και τον πόθο. Το κάθε κεφάλι της Λερναίας Ύδρας, υπενθυμίζει την παραφορά και τις έμμονες ιδέες αλλά και τάσεις που μπορεί να έχει κάποιος εκπρόσωπος του ζωδίου. Θεωρείται ως το πιο παρεξηγημένο ζώδιο, κρύβει όμως μια ιδιαίτερη δύναμη.
Κυβερνήτης του είναι ο Πλούτωνας, που οφείλει το όνομά του στον θεό του Κάτω Κόσμου, ενισχύοντας έτσι το μυστήριο.

ΤΟΞΟΤΗΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΦΩΤΙΑ
Ο Δίας και ο Κένταυρος
Στόχος και ευφυΐα
Τα αστέρια του Τοξότη σχηματίζουν την εικόνα ενός Κενταύρου. Ο μυθικός Κένταυρος απετέλεσε πλάσμα της μυθολογίας, μισός άλογο, μισός άνθρωπος, γνώστης και θεραπευτής, δάσκαλος ηρώων και θεών. Ο γνωστότερος εκπρόσωπος τους ήταν ο Χείρωνας, που ανέθρεψε γενιές θρυλικών ηρώων, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία. Ένας άλλος μύθος ταυτίζει τον Δία με το ζώδιο του Τοξότη και για αυτό πλανητικά ο Δίας κυβερνά το ζώδιο του  Τοξότη. Σύμφωνα λοιπόν με τους μύθους, σοφία και διάνοια, θνητότητα και αθανασία, υπερβολική αισιοδοξία και υψηλές προσδοκίες ταυτίζονται, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τους μύθους από τους οποίους προήλθε.

ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΓΗ
Ο Τιτάνας Κρόνος και ο θεός Πάνας
Χρέος και εξουσία
Σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, ο Τιτάνας Κρόνος, γιος της Γαίας και του Ουρανού, συνωμότησε με τη μητέρα του και τα αδέρφια του έτσι ώστε να ανατρέψει τον πατέρα του, Ουρανό. (Λέγεται ότι ο Ουρανός έθαβε τα παιδιά του μέσα στη γη έτσι ώστε να μην μπορούν να δουν το φως). Ο Κρόνος διαμέλισε τον πατέρα του και έγινε εκείνος κυρίαρχος. Το μοτίβο του πατέρα-γιου και του φόβου της υπεροχής του νέου είναι εμφανές και στον μύθο του Κρόνου για την κυριαρχία του αλλά και στις ίδιες αποτρόπαιες πράξεις θανάτωσης των αθάνατων υιών του για την εξουσία. (Ο Κρόνος καταβρόχθιζε τα παιδιά του καθώς φοβόταν ότι ένα από αυτά θα του κλέψει την εξουσία.)
  Με το ζώδιο του Αιγόκερου όμως ταυτίζεται και ο θεός Πάνας, που απεικονιζόταν ως τραγόμορφος. Θεωρούταν ο θεός των δασών και της άγριας φύσης. Οπαδός και ακόλουθος του Διονύσου, θεωρείται ακόρεστος στα πάθη και τα γενετήσια του ένστικτα. Οι Αιγόκεροι κυρίως χαρακτηρίζονται ως άνθρωποι της εξουσίας, που προσπαθούν να αποτινάξουν το πατρικό πρότυπο και να καθορίσουν το δικό τους, απαλλαγμένο από αδυναμίες, με τον φόβο όμως του καινούριου όπως ακριβώς και ο Κρόνος. Όσο για την υπόσταση του Πάνα, σίγουρα έχει καθορίσει και αυτός τον αστερισμό τους, κυρίως όμως ως προς τον χαλαρό, απαλλαγμένο από αναστολές χαρακτήρα τους, εφόσον έχουν αποκτήσει αυτά  για τα οποία έχουν μοχθήσει. 

ΥΔΡΟΧΟΟΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΑΕΡΑΣ
Ο Προμηθέας
Ανθρωπισμός και διανόηση
Εικονίζεται από τον Νεροκουβαλητή, ο οποίος ρίχνει το νερό της ζωής στο σύμπαν. Χαρακτηρίζεται και ως το ζώδιο της Ήρας, αφιερωμένο στη βασίλισσα των θεών, της ισχυρότερης θηλυκής μορφής στο ελληνικό πάνθεον. Ο μύθος του Προμηθέα, αποτελεί έναν από τους χαρακτηριστικότερους του ζωδίου.
Ανέλαβε μαζί με τον αδερφό του Επιμηθέα να μοιράσει τα αγαθά στον κόσμο και όταν ήρθε η σειρά του ανθρώπου μετά από τα ζώα, αντιλήφθηκε την αδικία των θεών. Επαναστάτησε απέναντι στον Δία, κλέβοντας την ιερή φωτιά και δίνοντάς τη στους ανθρώπους, προκειμένου να είναι πιο ισχυροί έναντι των θηρίων. Ο Δίας τον τιμώρησε αλυσοδένοντάς τον στον Καύκασο, όπου ένα γεράκι κατασπάραζε το διαρκώς αναγεννώμενο συκώτι του Τιτάνα που θέλησε να βοηθήσει στον άνθρωπο. Ο Προμηθέας συμβολίζει τον αλτρουισμό του ζωδίου, τον αντικομφορισμό και το χρέος απέναντι στοκοινωνικό σύνολο. Η γνώση, η διανόηση και η λαχτάρα για προσφορά περιγράφεται στον μύθο του Προμηθέα, ο οποίος θέλησε να δώσει στον άνθρωπο την ανθρώπινη υπόσταση, απαλλαγμένη από το φόβο των θεών. Η Ήρα εκφράζεται στην θηλυκή υπόσταση του ζωδίου με τη μορφή της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας έκφρασης.
Κυβερνήτης του Υδροχόου είναι ο Ουρανός, που εκφράζει την αλλαγή και την επανάσταση.

ΙΧΘΕΙΣ-ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΝΕΡΟ
Η Αφροδίτη και ο Έρωτας
Μυστήριο και ψυχή
Μυθολογικά σχετίζεται με την Τιτανομαχία και την καταδίωξη της Αφροδίτης και του Έρωτα από τον Τυφώνα, οι οποίοι προκειμένου να σωθούν μεταμορφώθηκαν σε δυο ψάρια ενωμένα με μια χρυσή κλωστή ώστε να μην χαθούν.
Επιστρέφουν στο νερό που αποτελεί το καταφύγιο τους, προσπαθώντας να ξεφύγουν μέσω των ονείρων, πραγματικών και υπερβατικών.
Οι Ιχθείς ταυτίζονται με τη φυγή σε εξώτερους κόσμους, όπως ακριβώς η Αφροδίτη και ο Έρωτας για να σωθούν από την πραγματικότητα, προσπαθώντας να απελευθερώσουν τη ψυχή τους από τα βάρη και τις δυσκολίες. 
Πλανητικά, ο Ποσειδώνας θεωρείται ο κυβερνήτης του ζωδίου, τονίζοντας τις ονειρικές τάσεις του ζωδίου.

 

ΠΗΓΕΣ

Aquamary

Aqua Mary, House of Water Bearer “For I have always been a seeker, a dreamer, and a ponderer on seeking and dreaming...” ― H.P. Lovecraft, Night Ocean

No Comments

Post a Comment