Ιστορία Γάμου | Adam Driver & Scarlet Johansson στην πιο ρεαλιστική ταινία για το διαζύγιο - The Daily Owl
fade
62727
post-template-default,single,single-post,postid-62727,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Ιστορία Γάμου | Adam Driver & Scarlet Johansson στην πιο ρεαλιστική ταινία για το διαζύγιο

O Noah Baumbach, δυο χρόνια μετά το The Meyerowitz Stories, επιστρέφει στο σινεμά με τη νέα “δραμεντί” του, Ιστορία Γάμου (Marriage Story), η οποία θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 28 Νοεμβρίου και στο Netflix στις 6 Δεκεμβρίου. Η Ιστορία Γάμου αποτελεί αφήγηση ενός διαζυγίου, ανάμεσα στον Charlie και την Nicole, ένα ζευγάρι λίγο πριν τα 40, που έχουν ένα παιδί, τον Henry, και ζουν στη Νέα Υόρκη. Γάμος και διαζύγιο συχνά μπλέκονται ως έννοιες στη νέα αυτή ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Baumbach – πιθανότατα εμπνευσμένος από τη δική του προσωπική ιστορία διαζυγίου με την Jennifer Jason Leigh. 

 

 

Η ιστορία ξεκινάει από την επίσκεψη του ζευγαριού σε έναν σύμβουλο γάμου, που τους έχει ζητήσει να καταγράψουν τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά που αγαπάει ο ένας στον άλλο. Κι ενώ η αφήγηση ξεκινάει με την (πανέμορφη, όπως πάντα) φωνή της Scarlet Johansson, που υποδύεται την Nicole, τη στιγμή που το ζευγάρι είναι, θεωρητικά, έτοιμο να μιλήσει ανταλλάσσοντας σημειώσεις μπροστά στον ειδικό που “θα διασφαλίσει” την ομαλότητα στις διαδικασίες του χωρισμού τους, ξαφνικά η πρωταγωνίστρια αλλάζει γνώμη και αποκαλύπτεται ότι το επικείμενο διαζύγιο δε θα είναι τόσο εύκολο όσο υποδήλωναν τα λόγια της.

 

Ο Adam Driver υποδύεται τον Charlie, σύζυγο της Nicole και σκηνοθέτη ενός μικρού off Broadway θιάσου στη Νέα Υόρκη, όπου εργάζεται και εκείνη ως ηθοποιός. Η παρουσία του είναι ταυτόχρονα στιβαρή, αλλά και απροσδιόριστα αφηρημένη, υποδηλωτική της προσωπικής του αφοσίωσης σε πράγματα που έχει επιλέξει ο ίδιος ως προτεραιότητες της ζωής του (με τον Henry να αποτελεί μια από αυτές). Η Nicole αποτελεί το φυσικό του αντίβαρο, το κομμάτι του εαυτού του που τον συμπληρώνει σε ό,τι κι αν κάνει (ή δεν κάνει) και που κάποια στιγμή κουράζεται (και) από αυτή την ευθύνη, συνειδητοποιώντας πως “πνίγεται” στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, επιλέγοντας έτσι να κυνηγήσει έναν ρόλο στον πιλότο μιας σειράς που γυρίζεται στο Λος Άντζελες. 

 

 

 

Η μετακόμιση είναι το πρώτο βήμα προς τη διαδικασία του διαζυγίου, η πραγμάτωση του “από κλίνης και από τραπέζης” χωρισμού με τρόπο ώστε η Nicole να αναζητήσει τι νέο θέλει από τη ζωή της, επιλέγοντας και τη δικηγόρο που θα την εκπροσωπήσει στο μακρύ αυτό ταξίδι. Η Laura Dern υποδύεται την Nora, την πανάκριβη, fabulous και πάρα πολύ ικανή δικηγόρο που θα βοηθήσει την Nicole να διεκδικήσει αυτά που θέλει, με αντίπαλό της τον Alan Alda, έναν μεγαλύτερης ηλικίας δικηγόρο που αντιπροσωπεύει οτιδήποτε αντίθετο έχει υιοθετήσει στη μάχιμη δικηγορία της η πρώτη. Συμβαίνει και στην πραγματικότητα αυτό, οι διάδικοι ειδικά σε ένα διαζύγιο να επιλέγουν νομικούς εκπροσώπους που να αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά τους, και η συγκεκριμένη σεναριακή επιλογή αποτελεί έναν από τους βασικούς (απολαυστικούς και αληθινούς ταυτόχρονα) άξονες ανάπτυξης της υπόθεσης.

 

 

 

Πόσο μπορείς, όμως, να είσαι σε επαφή με τον ίδιο σου τον εαυτό κατά τη διάρκεια ενός διαζυγίου; Οι περίπλοκες νοητικές διαδρομές δυο ανθρώπων που εξαναγκάζονται να βρίσκονται ταυτόχρονα σε κατάσταση άμυνας και επίθεσης, η συμβολή του περίγυρου στη διαμόρφωση ενός κλίματος μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται η τελευταία πράξη ενός γάμου, το παρελθόν, οι μνήμες, το παρόν, ο φόβος, το συναίσθημα της αλλαγής συνηθειών και ζωής περιγράφονται στα 136 λεπτά της ταινίας με έναν τρόπο ταυτόχρονα οικείο και αναπάντεχο, όποια σχέση κι αν έχει ή δεν έχει ο θεατής με τους θεσμούς του οικογενειακού δικαίου. Σε όλη αυτή τη χρονική διάρκεια, αναρωτιέσαι τι μπορεί να πήγε λάθος, ενώ τόσα πράγματα μοιάζουν ολόσωστα, τι θα έκανες εσύ στη θέση της Nicole ή του Charlie, ποιος έχει περισσότερο δίκιο από τον άλλο, ποιος πρέπει να υποχωρήσει και γιατί, με τις απαντήσεις να αιωρούνται απειλητικά απάνω από το well being μιας οικογένειας που πρέπει να βρει έναν τρόπο να μη διαλυθεί. Ο θεατής μοιάζει με έναν προνομιούχο δικαστή, που αντί για φακέλους δικογραφιών έχει μπροστά του ένα φιλμ ρεαλιστικό και απόλυτα χαρακτηριστικό της ψυχοσύνθεσης των διαδίκων και με βάση το ιστορικό και το νόμο να πρέπει να αποφασίσει τη μοίρα αυτών των ανθρώπων, όπως του την εμπιστεύτηκαν σε μια από τις πιο κρίσιμες στιγμές της ζωής τους. 

 

Τελικά έχει σημασία το ποιος έχει δίκιο σε ένα διαζύγιο και πώς επιδιώκει να το βρει; Ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του Baumbach, μετά το χιούμορ του, είναι ότι χειρίζεται την απολυτότητα της πιο πάνω απάντησης με τρόπο ανθρώπινο, σαν να απορρέει με φυσικό τρόπο από την ψυχοσύνθεση των πρωταγωνιστών του κι έτσι ενώ μοιάζει τρομακτική, η οικειότητά της μας θυμίζει δυο πράγματα. Πρώτον, “όποιος ξέρει ν’ αγαπά, ξέρει και να χωρίζει” και δεύτερον “μου λες πως έτσι ειν’ οι σχέσεις, κι εγώ σου λέω χωρίς εσένα δε ζω”. Κι αν ο Baumbach (μάλλον) δεν ακούει ούτε Μανώλη Χιώτη, ούτε Ηρώ, έχει μεταφέρει αυτό ακριβώς το πνεύμα στη νέα του ταινία, η οποία αποδεικνύει, μεταξύ άλλων, πως η ιστορία ενός γάμου συνήθως επαναλαμβάνεται σε αυτή ενός διαζυγίου. 

 

 

 

 

Διαβάστε ακόμα:

Οι νέες ταινίες και σειρές που έρχονται στο Netflix τον Δεκέμβριο

The V-Wars: O πόλεμος ανάμεσα σε βαμπίρ και ανθρώπους ξεκινάει

The Witcher: Trailer και ημερομηνία πρεμιέρας για την πολυαναμενόμενη σειρά φαντασίας

The Confession Killer: Η νέα ανατριχιαστική true crime σειρά του Νetflix

 

Meta

Έχω σπουδάσει Μπαγιαντέρα στη Λυών

No Comments

Post a Comment