"Η τούρτα της μαμάς": 7 λόγοι για να δείτε τη νέα σειρά των Ρήγα - Αποστόλου - The Daily Owl
fade
71771
post-template-default,single,single-post,postid-71771,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

“Η τούρτα της μαμάς”: 7 λόγοι για να δείτε τη νέα σειρά των Ρήγα – Αποστόλου

Βασισμένη σε μια παλιότερη ιδέα του επιτυχημένου συγγραφικού διδύμου που αποτελείται από τους Αλέξανδρο Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου, η νέα σειρά της ΕΡΤ με τίτλο “Η τούρτα της μαμάς” έκανε πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη και κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις του ελληνικού τηλεοπτικού κοινού. Η υπόθεση της σειράς περιστρέφεται γύρω από μια οικογένεια που ζει σε ένα (υπέροχο, παρεμπιπτόντως) σπίτι στα Πετράλωνα, όπου η Ευανθία (Καίτη Κωνσταντίνου) μαγειρεύει με διάφορες αφορμές, προκειμένου η οικογένεια και οι φίλοι της να συναντηθούν γύρω από το ίδιο τραπέζι, να γελάσουν, να εκνευριστούν, να συζητήσουν, να μάθουν τι τους ενώνει και τι τους χωρίζει και, εντέλει, να θυμηθούν για ποιο λόγο αγαπιούνται. Ακολουθούν 7 λόγοι για τους οποίους πρέπει να δείτε τώρα τη νέα σειρά των Ρήγα – Αποστόλου, που προβάλλεται στην ΕΡΤ κάθε Πέμπτη στις 23:00 και κατόπιν είναι διαθέσιμη στο Ertflix. 

 

 

 

 

1. To καστ αποτελείται από τους Κώστα Κόκλα, στο ρόλο του Τάσου, πατέρα της οικογένειας, Καίτη Κωνσταντίνου, στο ρόλο της μαμάς Ευανθίας, Λυδία Φωτοπούλου, στο ρόλο της γιαγιάς Μαριλούς, Θάνο Λέκκα, στο ρόλο του μεγάλου γιου, Κυριάκου, Πάρι Θωμόπουλο, στο γιο του συνονόματου μεσαίου γιου, Πάρη, Μιχάλη Παπαδημητρίου, στο ρόλο του μικρότερου γιου, Θωμά, Ιωάννα Πηλιχού στο ρόλο της Βέτας, συζύγου του Κυριάκου και Αλέξανδρο Ρήγα στο ρόλο του Ακύλα, αδερφού της Ευανθίας. Εκτός από το βασικό καστ, γκεστ εμφανίσεις πραγματοποιούν στη σειρά η Χρύσα Ρώπα, στο ρόλο της μάνας του Τάσου, Μαρία Γεωργιάδου, στο ρόλο της μάνας της Βέτας και Έφη Παπαθεοδώρου (η πασίγνωστη Θεοπούλα του “Στο Παρά Πέντε”. Αν σκεφτήκατε όλοι το “προφανές”, ότι η Κωνσταντίνου με τον Κόκλα είναι ξανά η Σωσώ με τον Αλέκο, πέσατε έξω και θα εκπλαγείτε ευχάριστα από τη δυναμική του εν λόγω ζευγαριού.

 

2. Κανείς δε φωνάζει, τουλάχιστον όπως φώναζαν σε προηγούμενες σειρές του διδύμου. Δεν είναι οι φωνασκίες (ναι, μπήκε μέσα μας η Σμαρούλα Κολιάτσου – φιλόλογος, 6,5 χρόνια) από μόνες τους που καθιστούν απαγορευτική την παρακολούθηση μιας σειράς, όμως αυτή η σεναριακή/ σκηνοθετική προσέγγιση ίσως να ανήκει σε μια άλλη τηλεοπτική εποχή, μια κουλτούρα που θυμόμαστε με αγάπη, αλλά θέλουμε να παραμείνει στο παρελθόν. Ακόμα και το ‘loud’ παίξιμο της Χρύσας Ρώπα στο πρώτο επεισόδιο, σε έναν πολύ έντονο ρόλο, εκφράζεται με τέτοια φυσική δύναμη, σα να βλέπεις τη δική σου γιαγιά να είναι απλά ο εαυτός της κατά τη διάρκεια ενός οικογενειακού τραπεζιού και όχι σαν να μιμείται ένα τηλεοπτικό πρότυπο διαμορφωμένο στη βάση μιας βολικής καρικατούρας.

 

 

 

3. Οι χαρακτήρες της σειράς, παρότι κατά περίπτωση θυμίζουν γνώριμους ρόλους από τα παλιότερα έργα των Ρήγα – Αποστόλου, είναι φρέσκοι και παρουσιάζουν τόσο αυτοτελές ενδιαφέρον σε επίπεδο backstory, όσο και σε συσχέτιση με τους υπόλοιπους σε επίπεδο κάθε ξεχωριστής πλοκής. Στο ίδιο πλαίσιο, η συγκεκριμένη σειρά αψηφά πολλά στερεότυπα που κατακλύζουν εδώ και χρόνια την ποπ κουλτούρα και τις κοινωνικές αντιλήψεις (δεν επεκτεινόμαστε παραπάνω για να μην κάνουμε κάποιο spoiler, αλλά από την πρώτη κιόλας σκηνή του πρώτου επεισοδίου θα καταλάβετε τι εννοούμε).

 

4. Το σπίτι όπου διαδραματίζεται η σειρά είναι από μόνο του ένας ρόλος. Είχαμε χρόνια να δούμε σε τηλεοπτική σειρά έναν χώρο τόσο ζεστό, λειτουργικό, που να μοιάζει με κανονικό σπίτι στο οποίο θα μπορούσαμε να έχουμε βρεθεί κι εμείς, να έχουμε καθίσει δίπλα από την Ευανθία την ώρα που καθαρίζει γαρίδες, βάζοντας ένα χεράκι ώστε να ετοιμαστεί το φαγητό πιο γρήγορα.

 

5. Μια από τις μεγαλύτερες αρετές των δημιουργιών του συγκεκριμένου συγγραφικού διδύμου είναι η σύνδεση της υπόθεσης με την επικαιρότητα, κάτι που επαναλαμβάνεται και στη συγκεκριμένη σειρά, με τρόπο δημιουργικά, ερμηνευτικά και σκηνοθετικά ωριμότερο. Η υπερβολή ενυπάρχει στους χαρακτήρες και την υπόθεση, με δεδομένο ότι πρόκειται για μυθοπλασία, αλλά για κανένα λόγο δεν προσδίδει εξωπραγματικά άβολη διάσταση στο τελικό αποτέλεσμα. 

 

 

 

6. Μια σειρά που έχει στο επίκεντρό της το φαγητό και το χρησιμοποιεί ως μέσο για να έρθουν κοντά οι ψυχές των ανθρώπων δεν είναι κάτι νέο στην (παγκόσμια) τηλεόραση, η συγκεκριμένη εκτέλεση, όμως, του concept φανερώνει την αγάπη των χαρακτήρων για ολόκληρη την ιεροτελεστία γύρω από την πρόσληψη τροφής και το πώς αυτή η στάση ζωής δεν είναι κενή περιεχομένου, αλλά διαθέτει ουσιαστικό αντίκτυπο στις σχέσεις και την καθημερινότητα μιας οικογένειας – κι αυτό δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται τόσο εύκολα όσο ενδεχομένως να ακούγεται.

 

7. Στο ίδιο μοτίβο, η σειρά περνά τα δικά της κοινωνικά μηνύματα με τρόπο ξεκάθαρο, ειλικρινή, αβίαστο, σοβαρό κι αστείο ταυτόχρονα και, πάνω από όλα, ανθρώπινο, θυμίζοντάς μας τον βασικό λόγο για τον οποίο το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό δεν ξεχνά ποτέ το τηλεοπτικό έργο του συγκεκριμένοι συγγραφικού διδύμου: ό,τι κι αν συμβεί, στο τέλος της ημέρας, τα κοινά μας βιώματα, η κοινή μας πίστη σε κοινές αξίες, οι κοινές μας επιδιώξεις, κάνουν την εμφάνισή τους ακριβώς όπως η “τούρτα της μαμάς” και μάς θυμίζουν για ποιο λόγο είμαστε ακόμα εδώ, μαζί, κι αγαπιόμαστε παρά τις όποιες διαφορές μας, κάτι που ειδικά στην παρούσα φάση της ζωής μας σίγουρα έχουμε απόλυτη ανάγκη.

 

 

Διαβάστε ακόμα:

Όλα όσα μας έμαθε το Ντόλτσε Βίτα

Οι καλύτεροι γυναικείοι ρόλοι της ελληνικής τηλεόρασης

Σε ποιες περιοχές της Αθήνας έμεναν οι πρωταγωνιστές των δημοφιλών ελληνικών σειρών;

Τα επαγγέλματα των πρωταγωνιστών σε δημοφιλείς ελληνικές σειρές

 

Meta

Έχω σπουδάσει Μπαγιαντέρα στη Λυών

No Comments

Post a Comment