Ο Χάρι Πότερ και ο Ημίαιμος Πρίγκιψ - The Daily Owl
fade
6376
post-template-default,single,single-post,postid-6376,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Ο Χάρι Πότερ και ο Ημίαιμος Πρίγκιψ

1

Κατά την έκτη σχολική χρονιά του Χάρι, ο Λόρδος Βόλντεμορτ και οι Θανατοφάγοι ασκούν ολοένα και περισσότερη τρομοκρατία στο Μαγικό και Μαγκλικό κόσμο. Ο διευθυντής της σχολής Άλμπους Ντάμπλντορ πείθει τον παλιό του φίλο Οράτιο Σλάγκχορν να επιστρέψει στο Χόγκουαρτς ως καθηγητής, αφού υπάρχει κενή θέση γι’ αυτόν. Υπάρχει, ωστόσο, κάποιος σημαντικότερος λόγος που καθιστά αναγκαία την επιστροφή του. Κατά το μάθημα των Φίλτρων, στα χέρια του Χάρι πέφτει ένα σχολικό βιβλίο με την επιγραφή “Το Βιβλίο αυτό Ανήκει στον: Ημίαιμο Πρίγκιπα”. Ενώ οι ορμόνες και το ρομάντζο κυριαρχούν μέσα στα τείχη του κάστρου, όλη τη χρονιά ο Ντράκο Μαλφόι προσπαθεί να φέρει εις πέρας μία αποστολή που του ανέθεσε ο Βόλντεμορτ. Εν τω μεταξύ, ο Ντάμπλντορ και ο Χάρι σε κρυφές τους συναντήσεις αρχίζουν να ξεδιαλύνουν πτυχές του παρελθόντος του Βόλντεμορτ, οι οποίες μπορούν να τους βοηθήσουν να τον καταστρέψουν μια και καλή.

19 26

Η έκτη ταινία της σειράς είναι σίγουρα η πιο ξεχωριστή από άποψη φωτογραφίας. Η παλέτα χρωμάτων και οι μέθοδοι φωτισμού που χρησιμοποιήθηκαν ήταν εμπνευσμένες κυρίως από έργα του Ολλανδού ζωγράφου Ρέμπραντ, όπως δήλωσε ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γιέιτς σε συνέντευξη του. Υπεύθυνος γι’ αυτό ήταν κυρίως ο Γάλλος κινηματογραφιστής Μπρούνο Ντελμπονέλ (έχει δουλέψει και για την εκπληκτική ταινία “Αμελί”), ο οποίος κατάφερε να κάνει την έκτη ταινία τη μοναδική ταινία “Χάρι Πότερ”, που ήταν υποψήφια για Όσκαρ Φωτογραφίας.

Στη θέση του σεναριογράφου επιστρέφει ο Στιβ Κλόουβς, ο οποίος είχε αρχικά συμπεριλάβει και τις έξι αναδρομές στο παρελθόν του Βόλντεμορτ στο σενάριο του, αλλά για κάποιο λόγο προτίμησε να αφήσει μόνο δύο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην δούμε τον “έρωτα” της Μερόπης Γκάουντ με τον πρεσβύτερο Τομ Ριντλ τη δεκαετία του 1920, ούτε τη συνάντηση του Βόλντεμορτ με τον θείο του Μόρφιν στο Λιτλ Χάνγκλτον το 1943 (η οποία οδήγησε στη δολοφονία της οικογένειας Ριντλ), ούτε τον τρόπο που το κύπελλο της Χάφλπαφ έγινε Πεμπτουσιωτής – τα δύο τελευταία θα εξηγούσαν για ποιο λόγο ο Βόλντεμορτ είχε διαλέξει ως Πεμπτουσιωτές το δαχτυλίδι και το κύπελλο – και τέλος, δεν είδαμε και το λόγο που η θέση του καθηγητή της Άμυνας Εναντίον των Σκοτεινών Τεχνών ήταν γρουσούζικη με τον κάθε καθηγητή να μην μπορεί να διδάξει για πάνω από ένα έτος από το 1956 (τη χρονιά που ο Ντάμπλντορ αρνήθηκε στο Ριντλ να διδάξει).

23

Δεν αφαίρεσαν όμως τίποτα από τα εφηβικά ρομάντζα. Πρόσθεσαν μάλιστα και μία αμήχανη σκηνή με το Χάρι… να φλερτάρει με μία σερβιτόρα στην αρχή (θα την αντάλλαζα ευχαρίστως με έστω και μία από τις αναδρομές – κατά προτίμηση αυτή με την ιστορία της Μερόπης).
Δεν με πειράζει το ότι έδωσαν βάση στην πιο ρομαντική/κωμική πλευρά της ιστορίας, μιας και είχαμε να κάνουμε με έφηβους, οι οποίοι επιτέλους μετά από τόσα χρόνια αλλόκοτων κακοτυχιών που τους βρήκαν, αυτήν τη φορά έχουν να αντιμετωπίσουν απλά εφηβικά “δράματα”. Θα προτιμούσα, βέβαια, να έδιναν προτεραιότητα στα πιο ουσιώδη γεγονότα του βιβλίου, αλλά κι αυτήν την ελαφρότητα την χρειαζόταν η σειρά αφού από εδώ και πέρα τα παιδιά θα αντιμετωπίσουν τα πάνδεινα. Και ούτως ή άλλως ο γενικός τόνος της ταινίας δεν επέτρεψε στις εν λόγω σκηνές να φανούν σαχλές, απλά προσέφεραν γέλιο. 

2731

Από ερμηνείες… εντυπωσιακά τα cameo των μικρών Βόλντεμορτ – του Ίρο Φάινς-Τίφιν (ανιψιός του Ρέιφ Φάινς), που ήταν ένας εξαιρετικός νεκρός-εσωτερικά και κυκλοθυμικός εντεκάχρονος Τομ Ριντλ και του Φρανκ Ντιλέιν που επέδειξε το μυστηριώδες χάρισμα που είχε ο Ριντλ από τα 16 του κιόλας. Ο Σλάγκχορν του Τζιμ Μπρόαντμπεντ, αν και όχι τόσο γλοιώδης όσο αυτός του βιβλίου, ήταν υπέροχος – με την ευθυμία που τον χαρακτηρίζει στην προσπάθειά του να “συλλέξει” τους ισχυρότερους και πιο διάσημους μάγους, καθώς και την ανησυχία που του προκαλεί το σκοτεινό μυστικό του.

2 14

Από το σταθερό καστ ξεχωρίζει ο Τομ Φέλτον υποδυόμενος έναν Ντράκο που δεν είχαμε ξαναδεί – τρομοκρατημένο, προσπαθώντας να εκτελέσει μία εντολή χωρίς να είναι έτοιμος και να έχει την απαραίτητη μικροψυχία για να τα καταφέρει.

1113

Και ο Μάικλ Γκάμπον, που σε αυτήν την ταινία αποδεικνύει πως ήταν ο καταλληλότερος αντικαταστάτης του Ρίτσαρντ Χάρις στο ρόλο ενός Ντάμπλντορ επιβλητικού, χαρισματικού αλλά και ευάλωτου.

Αν και δεν απέδωσαν ικανοποιητικά την ιστορία του Βόλντεμορτ, αυτή η ταινία είναι αναμφισβήτητα η πιο εντυπωσιακή οπτικά ταινία “Χάρι Πότερ”.

39

Lena Pupu

Bookworm | Movieworm | Foodworm - Όλα τα σκουλήκια στην τιμή του ενός

1 Comment
  • TerraTanos
    TerraTanos

    Γενικα, και η 6η ταινια ηταν μια απογοητευση για τους potterheads. Οπως και η 5η, αναλωθηκε στις εφηβικες ερωτικες ανησυχιες των ηρωων και κρατησε για το τελος ο,τι τελοσπαντων ειχε. Προσπερασε, καταρχας, ισως την πιο εντυπωσιακη εναρξη σε ολη την επταλογια, την συναντηση του μαγκλ πρωθυπουργου με τον υπουργο μαγειας. Υστερα, ξεπεταξε τις αναμνησεις γυρω απο την ζωη του Βολντεμορτ και κυριως, την συναντηση Αλμπους-Βολντεμορτ. Και οι πεμπτουσιωτες; Στο βιβλιο κοντεψαμε να μεινουμε, στην ταινια ευτυχως μας εκαναν την χαρη. Για να μην αναφερθω στην κηδεια που δεν ειδαμε ποτε…

    September 27, 2015 at 10:24 pm Reply

Post a Comment