Game of Thrones | Η μεταμόρφωση της Daenerys σε "Τρελή Βασίλισσα" - The Daily Owl
fade
53765
post-template-default,single,single-post,postid-53765,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Game of Thrones | Η μεταμόρφωση της Daenerys σε “Τρελή Βασίλισσα”

Μετά την εικόνα ακολουθούν spoilers για όσους δεν έχουν δει το 4ο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν Game of Thrones.

 

 

 

 

O τίτλος του 4ου επεισοδίου της τελευταίας σεζόν Game of Thrones είναι “The Last of the Starks“, εναλλακτικά ωστόσο θα μπορούσε να είναι “The Last Moments Before Diving Into Madness” – από την πλευρά των τηλεθεατών, πρωτίστως. Μη γνωρίζοντας προς τα πού μπορεί να πάει η υπόθεση μετά τη Μάχη του Winterfell, με δεδομένο ότι “πολύ εύκολα ξεφορτωθήκαμε” το μεγάλο κακό που απειλούσε τα Επτά Βασίλεια, είναι πια προφανές ότι ο “μεγάλος κακός” της σεζόν θα “πρέπει” να προέλθει από την πλευρά των ζωντανών. 

 

H Cersei Lannister είναι έτσι κι αλλιώς ο ν. 1 κακός των Επτά Βασιλείων διαχρονικά, αφού από ένα σημείο και πέρα έχασε κάθε ίχνος ανθρωπιάς που είχε μέσα της, και μαζί κάθε ικανότητα να αισθανθεί ακόμα και τα πιο ακατανίκητα ανθρώπινα συναισθήματα, όπως το πένθος για τον μικρό της γιο, εστιάζοντας μόνο στο στόχο της διατήρησης της εξουσίας. Η φήμη της “τρελής βασίλισσας” τη συνοδεύει ήδη από το εκρηκτικό τέλος της 6ης σεζόν της σειράς, όμως, όπως όλα δείχνουν, θα αναγκαστεί να μοιραστεί τον τίτλο με κάποιον ακόμα. 

 

 

Οι αναγνώστες του Τραγουδιού του Πάγου και της Φωτιάς είχαν τη δυνατότητα να γνωρίζουν εδώ και χρόνια πως ένα από τα πράγματα που φοβόταν περισσότερο (αν όχι το περισσότερο) η Daenerys, ήταν το να μην καταλήξει όπως ο πατέρας της, ο Τρελός Βασιλιάς που “έπρεπε” να σκοτωθεί για να μην κάψει όλο το King’s Landing μαζί με τα περίχωρα και – κυρίως – για να μη λαμπαδιάσει όποιον έφερνε αντίρρηση απέναντι σε κάθε επιθυμία του. Σε όλη την πορεία της, η Daenerys προσπάθησε να αποδείξει πως στο δίλημμα “nurture vs. nature” η απάντηση ήταν πάντα το πρώτο σκέλος, ενώ το δεύτερο εξαντλούσε τη χρησιμότητά του στο να της παράσχει τη νόμιμη αξίωση να ανέβει στον Σιδερένιο Θρόνο. Έτσι, λοιπόν, το Game of Thrones είναι και μια σειρά για ένα έφηβο συνεσταλμένο κορίτσι που ενώ πουλήθηκε σε έναν βάρβαρο βασιλιά από τον ίδιο της τον αδερφό, κατάφερε σε λίγα χρόνια μέσα να γίνει η Khaleesi, η Άκαυτη, η Μητέρα των Δράκων και, κυρίως, η Απελευθερώτρια των υποδουλωμένων από τους τοπικούς άρχοντες του Essos.

 

Βέβαια, από τη σκηνή που το πλήθος έξω από το Yunkai σήκωνε στα χέρια του την Daenerys αποκαλώντας την “Μητέρα” μέχρι την (υπερβολική, εδώ που τα λέμε) εκτέλεση του Randyll και του Dickon Tarly και, στη συνέχεια, τα πρόσφατα δείγματα ότι η ίδια δε μπορεί να διαχειριστεί την αμφισβήτηση για τις επιλογές της, η σειρά έχει διανύσει μεγάλη απόσταση και πλέον όλα δείχνουν πως η Khaleesi δεν καταφέρνει να κάνει “αυτό που κάνουν οι βασίλισσες“, δηλαδή “να βασιλεύσει“, όπως είχε τονίσει σε προηγούμενη σεζόν. Το πρόβλημα δεν είναι πως ο Jon Snow διαθέτει μεγαλύτερη αξίωση από ό,τι εκείνη στο Θρόνο: γνησίως πιστεύουμε πως ο Jon δεν θα ήθελε να αναλάβει μια τέτοια θέση ευθύνης (και δεν θα το δεχόταν κιόλας, αν του το επέβαλαν με κάποιο τρόπο), για μια σειρά από λόγους. Το πρόβλημα είναι πως η Daenerys έχει απομακρυνθεί από τον λαό του Westeros και σταδιακά το μόνο που “βλέπει” είναι ο Θρόνος και όχι ο σκοπός που υπηρετεί η καρέκλα, δηλαδή η ευημερία των Επτά Βασιλείων.

 

 

Φυσικά η ίδια δεν έζησε ποτέ στα Επτά Βασίλεια για να γνωρίζει επί της ουσίας τον λαό της, ούτε όμως και οι Βόρειοι κατόρθωσαν να την εμπιστευτούν πλήρως, αφού για την πλειοψηφία τους παραμένει μια άγνωστη με ένα τρομακτικό (λόγω ιστορίας) επίθετο και – απλά – πολύ χρήσιμα “κατοικίδια”. Σε κάθε περίπτωση όμως, η συναισθηματική νοημοσύνη της Daenerys και η εγγενής απλότητά της, τα μέχρι πρότινος βασικά της όπλα για να επιβληθεί ως η “βασίλισσα του λαού” (ανεξάρτητα του αν διαφέντευε ένα συγκεκριμένο κομμάτι γης ή όχι), την έχουν εγκαταλείψει και στη θέση τους διαφαίνεται ξεκάθαρα η έλλειψη ικανότητας ηγεσίας: κι αν η βαρβαρότητα είναι καμιά φορά “αναγκαία” λόγω του πολέμου, η έλλειψη ψυχραιμίας, διαύγειας και εμπιστοσύνης στους ανθρώπους σπάνια παρουσιάζονται ως τα βασικά προσόντα ενός ηγέτη.

 

 

Αυτή η επιλογή, βέβαια, των δημιουργών της σειράς, να “χτίσουν” το προφίλ της “εν τη γενέσει τρελής βασίλισσας” που αναμένεται να συγκρουστεί με μια “ήδη τρελή” βασίλισσα, έρχεται σε αντίφαση με τον διαχρονικό φεμινισμό της σειράς, ειδικά όπως αυτός εκφράστηκε πρόσφατα στο 2ο και το 3ο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν. Η Brienne έγινε ιππότης, η Arya σκότωσε τον Βασιλιά της Νύχτας και η Sansa είναι ένας από τους δυνατότερους παίκτες στο Game of Thrones. Γιατί στα τελευταία δυο επεισόδια της σειράς “χρειάζεται” να “τρελαθεί” η βασικότερη διεκδικήτρια (μέχρι την 6η σεζόν) του Θρόνου, ώστε να επικεντρωθεί η σειρά (αν τελικά συμβεί κάτι τέτοιο) σε μια σύγκρουση που θα θύμιζε villains από παραμύθια του προπερασμένου αιώνα; Επίσης, γιατί θα πρέπει ο Jon Snow να αναλάβει τα Επτά Βασίλεια απλά και μόνο επειδή “δεν θέλει να κυβερνήσει” και, άρα αυτό “τον κάνει πιο κατάλληλο για το συγκεκριμένο πόστο”; Είναι “απαραίτητη” η μεταμόρφωση της Daenerys σε “κόρη του πατέρα της” για να ολοκληρωθεί το τηλεοπτικό Τραγούδι του Πάγου και της Φωτιάς, ώστε να γίνει η τελική σύγκρουση με την Cersei ακόμα πιο τρομακτική; Κι αν ναι, τι σημαίνει αυτό σε επίπεδο συμβολισμών; Ποιος είναι πιο άξιος να καθίσει στον Σιδερένιο Θρόνο από αυτόν που θέλει περισσότερο το καλό του λαού του; Σίγουρα όχι αυτός που απλά κληρονόμησε το δικαίωμα αυτό – ούτε όμως κι αυτός που επιθυμεί περισσότερο από όλα την εξουσία για την εξουσία. Μένουν δυο μόλις επεισόδια για να δούμε ποια θα είναι η απάντηση των δημιουργών της σειράς σε αυτό το ερώτημα και τι σκοπιμότητα θα εξυπηρετήσει το διαφαινόμενο plot twist της Daenerys.

 

 

 

Πηγές πληροφοριών: Time, Vanity Fair

 

Διαβάστε ακόμα:

Nέες φωτογραφίες από το προτελευταίο επεισόδιο Game of Thrones

20 σκέψεις μετά το 4ο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν Game of Thrones

Γιατί ο Jaime εγκατέλειψε την Brienne για το King’s Landing

O σκηνοθέτης του Game of Thrones εξηγεί τη συμπεριφορά του Jon στον Ghost

Tι ψιθύρισε η Daenerys στο αυτί του Ser Jorah;

Game of Thrones: Αναλύουμε την τελευταία σκηνή του 4ου επεισοδίου της 8ης σεζόν

20 σκέψεις μετά το 3ο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν Game of Thrones

20 σκέψεις μετά το 2ο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν Game of Thrones

20 σκέψεις μετά το πρώτο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν Game of Thrones

Eπτά (αταίριαστα) ζευγάρια με χημεία περισσότερη από αυτή των Jon και Daenerys

 

Meta

Έχω σπουδάσει Μπαγιαντέρα στη Λυών

No Comments

Post a Comment