Τα επαγγέλματα των πρωταγωνιστών σε δημοφιλείς ελληνικές σειρές - The Daily Owl
fade
52450
post-template-default,single,single-post,postid-52450,single-format-standard,eltd-core-1.0,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11,vc_responsive

Τα επαγγέλματα των πρωταγωνιστών σε δημοφιλείς ελληνικές σειρές

Τους παρακολουθούμε εδώ και χρόνια, γνωρίζουμε καλά τις οικογενειακές και συναισθηματικές περιπέτειές τους, γελάμε (ξανά και ξανά) με όσα τους έχουν συμβεί, συνήθως όμως παραλείπουμε να ασχοληθούμε με μια σημαντική λεπτομέρεια που έχει καθορίσει, μεταξύ άλλων, την προσωπικότητά τους. Μιλάμε, φυσικά, για το επάγγελμα των πρωταγωνιστών που εμφανίστηκαν σε δημοφιλείς ελληνικές σειρές, ένα στοιχείο που συχνά ξεχνάμε στην πορεία των ετών ή που, σε ορισμένες περιπτώσεις, δε μαθαίνουμε ποτέ, καθώς έτσι έχουν αποφασίσει οι δημιουργοί της σειράς. Αυτά είναι μερικά από τα επαγγέλματα που έκαναν οι πρωταγωνιστές δημοφιλών ελληνικών σειρών:

 

 

 

 

 

Από τα πιο γνωστά επαγγέλματα σε ελληνικές σειρές είναι αυτό της Χριστίνας Μαρκάτου, καθώς το εργοστάσιο ντομάτας της οικογένειάς της αποτελούσε συχνά το επίκεντρο των εξελίξεων στη σειρά Ντόλτσε Βίτα. Η ίδια ήταν διευθύντρια του εργοστασίου, με τον Λουκά να εκτελεί χρέη οικονομικού διευθυντή και την Σόφη να παριστάνει τη γραμματέα της – κι όχι ακριβώς να είναι η γραμματέας της, αφού στα καθήκοντά της συμπεριλαμβανόταν κυρίως το να λιμάρει τα νύχια της, να κρυφακούει το αφεντικό της και να τραγουδάει επιτυχίες της Άννας Βίσση. Τώρα, αν αναρωτιέστε τι δουλειά έκανε η Ντορίτα, η οποία είχε αρχίσει κάποτε να σπουδάζει μηχανολόγος μηχανικός και μετά είχε αποφασίσει να μελετήσει “Ψυχολογία Λαχανικών”, αφού παράτησε τις σπουδές της, ασχολήθηκε μέσω διαφόρων ΜΚΟ με την προστασία του περιβάλλοντος. Τη δουλειά της Ασπασίας τη γνωρίζουμε όλοι – το ίδιο και του Αντώνη – ενώ για όσους αναρωτιούνται ακόμα, η Σάσα Παπαδήμα ήταν απλώς εισοδηματίας. 

 

 

 

 

 

Γνωστά σε όλους ήταν τα επαγγέλματα των πρωταγωνιστών στη σειρά Εγκλήματα, με τον Αλέκο να διατηρεί χασάπικο, τον Αχιλλέα και τη Φλώρα να λειτουργούν μια μικρή μπουτίκ εσωρούχων, την Κορίνα να είναι ιερόδουλη (μέχρι τη στιγμή που κατάλαβε ότι μπορούσε απλά να ζει και ως εισοδηματίας, καθώς είχε πολλά διαμερίσματα αλλά και ταξί στο όνομά της), τον μπαρμπα-Αριστείδη να λαμβάνει τη σύνταξη του κουρέα, τη Σωσώ να ασχολείται με τα οικιακά (και τα κέρατα του Αλέκου) και τον Τζόνι να ενσαρκώνει τον αιώνιο φοιτητή στην Αγγλία. 

 

 

 

Ένα επίσης ευρύτατα γνωστό επάγγελμα πρωταγωνιστή σε ελληνική σειρά είναι αυτό του Κωνσταντίνου Κατακουζηνού στη σειρά Κωνσταντίνου και Ελένης, με δεδομένο ότι ακόμα και σήμερα, 162 χρόνια μετά το φινάλε της σειράς, ακούγοντας τις λέξεις “Κωνσταντίνος Κατακουζηνός” μάς έρχεται συνειρμικά στο μυαλό η φράση “επίκουρος καθηγητής Βυζαντινολογίας”. Το ότι, επίσης, η συγκάτοικός του Ελένη Βλαχάκη ήταν σερβιτόρα σε μπαρ είναι εξίσου γνωστό, αυτό όμως που δεν θυμόμαστε πολλές φορές είναι ότι αντικείμενο εργασίας είχε – σε θεωρητικό επίπεδο – και ο Μάνθος Φουστάνος, ο οποίος ήταν χαρτοβιομήχανος ή, για την ακρίβεια, εργαζόταν στο εργοστάσιο χαρτιού του πατέρα του. 

 

 

 

 

Προφανώς και όλοι ξέρουμε τι δουλειά έκαναν η Μαρίνα Κουντουράτου, ο Κωνσταντίνος Μαρκοράς, η Μίνα Αγγελοπούλου, η Φλώρα Μπαρμπαρίτσα, ο Τόλης Σιδεράτος και η Μαρούσκα στη σειρά Δυο Ξένοι, πολλοί όμως ξεχνούν ότι η δουλειά της Ντένης Μαρκορά, πριν τις DenMar Productions, ήταν ένα κατάστημα με νυφικά, το οποίο ήταν ευθέως ανταγωνιστικό του – τότε τρανού ακόμα – καταστήματος της Νταίζης Αντωνοπούλου. Στο εν λόγω κατάστημα βέβαια η Ντένη είχε να πατήσει από όταν ο Κωνσταντίνος φοιτούσε ακόμα στη Σχολή Μωραΐτη, ενώ και δυο νυφικά που είχε στείλει στην παραλίγο νύφη της, Μίνα, μάλλον τα είχε φυλάξει στην αποθήκη αντί να τα στείλει για ανακύκλωση, ακριβώς για την περίσταση που ο γιος της θα της έφερνε μια νύφη τόσο αντιπαθητική όσο η “χασοδίκης”. 

 

 

 

 

 

Η δουλειά των “Τριών Χαρίτων” ήταν απόλυτα προσδιοριστική του χαρακτήρα τους, με δεδομένο ότι η συντηρητική Όλγα διατηρούσε αντικερί, η νευρωτική Ειρήνη ήταν δικαστικός υπάλληλος και η προοδευτική Μαρία ήταν διαφημίστρια. Ο θεία Μπεμπέκα ασχολιόταν με το σπίτι και τον θείο Αριστείδη, ενώ ο Ανδρέας Χαρίτος ήταν φοιτητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και κατόπιν έγινε ο σεναριογράφος που θα μετέφερε στην τηλεόραση τις περιπέτειες της οικογένειάς του. 

 

 

 

 

Με εισαγωγές και εξαγωγές – άγνωστο ποιου πράγματος – ασχολιόταν ο Ζάχος Δόγκανος μαζί με τον συνεταίρο του Δημήτρη Μαρίκο στη σειρά Εκείνες κι Εγώ, με τον Πάνο “λατρεία” Χατζηκουτσέλη να αποτελεί τον βασικό τους πελάτη. Η επιχείρηση ήταν οικογενειακή, καθώς τόσο η αρραβωνιαστικιά του Ζάχου, Ελένη, όσο και ο ανιψιός του, Πέτρος, και η φίλη του, Λίλη, εργαζόντουσαν στην εταιρία, χωρίς ακριβώς να ξέρουμε τι γνωρίζουμε τι έκαναν οι δυο τελευταίοι (η Ελένη πάντως ήταν γραμματέας). 

 

 

Πιο συγκεκριμένο αντικείμενο εργασίας είχαν οι πρωταγωνιστές στη σειρά Πενήντα Πενήντα, αφού ο Μίμης ήταν βιομήχανος υφασμάτων, ο Παύλος ιδιοκτήτης φροντιστηρίου αγγλικών, ο Νικηφόρος αποτυχημένος συγγραφέας παιδικών βιβλίων (και φιλόλογος, “6,5 χρόνια”), η Ελισάβετ ήταν στέλεχος τηλεοπτικού σταθμού και η Ειρήνη με την Ξανθίππη ασχολιόταν με τα οικιακά (εντάξει, λίγο παραπάνω η πρώτη από τη δεύτερη, καθώς η Ξανθίππη κυρίως με τον Μίμη ασχολιόταν). 

 

Όπως όλα δείχνουν, οι βιομηχανίες συνιστούν δημοφιλή κλάδο ενασχόλησης των πρωταγωνιστών ελληνικών σειρών, όπως προκύπτει και από το Είσαι το Ταίρι Μου, όπου η οικογένεια Μπεζεντάκου διατηρούσε μονάδα επεξεργασίας γάλακτος. Η Στέλλα με την Τούλα, από την άλλη, ασχολούνταν με ένα πιο “λαϊκό” επάγγελμα, καθώς ήταν μοντελίστ με δικό τους ατελιέ στη Μελβούρνη. Πασίγνωστο είναι, επίσης, στο τηλεοπτικό κοινό πως η Βίκυ ήταν μοντέλο και ο Γρηγόρης υπάλληλος στα Goody’s. 

 

 

 

H προαιώνια σύγκρουση ανάμεσα στον “λαό” και το “Κολωνάκι” απεικονίζεται και στους Αυθαίρετουςμε το – σε απόλυτα θεωρητικό επίπεδο και μόνον – ταξικό χάσμα ανάμεσα στους Χατζηγεώργηδες και τους έτερους Χατζηγεώργηδες. Από τη μια ο Δημήτρης Πουλικάκος και η Βάσια Τριφύλλη στο ρόλο του “χάι” ζευγαριού, με τον δικηγόρο σύζυγο και την socialite (ΛΟΛ) γυναίκα του, κι από την άλλη ο Χρήστος Βαλαβανίδης και η Νατάσα Τσαγκαρισιάνου, ως ιδιοκτήτες εστιατορίου.

 

Η μεγαλύτερη πρωτοτυπία όσον αφορά στον εργασιακό χώρο, όπως παρουσιάζεται σε μια σειρά, είναι φυσικά αυτή της Κατερίνας Γιουλάκη στο Ρετιρέ, όπου η ίδια είναι και γραμματέας, και παρουσιάστρια εκπομπής και μετέπειτα σύμβουλος της βουλευτή Πετράκη – Λεχράκη. Τώρα, αν αναρωτιέστε τι ακριβώς έκαναν στην εταιρία COSMOS, εκτός από το να γκρινιάζουν ο ένας στον άλλο για την επικαιρότητα και τις μεταξύ τους συμπεριφορές, η επίσημη περιγραφή του αντικειμένου της εταιρίας είναι “Διαφημίσεις – Τηλεοπτικές Εκπομπές – Δημόσιες Σχέσεις”. Και “γκρίνια“, θα προσθέταμε εμείς. Η δεύτερη πρωτοτυπία στη συγκεκριμένη σειρά ήταν το μπαράκι που λειτουργούσαν η Χαρούλα με την Ελένη μετά το day job τους, ένα μπαρ που θα μπορούσε εύκολα να έχει τίτλο “Ναυάγιο”, όχι από τον τίτλο του τραγουδιού της Αρλέτας, αλλά από την αίσθηση που σου έβγαζαν τα πλάνα που είχαν γυριστεί μέσα σε αυτό.

 

 

 

Διαφημιστές ήταν και ο Σπύρος με τον Βλάσση στη σειρά Απαράδεκτοι, ενώ ο Γιάννης ήταν σχεδιαστής μόδας, άσχετα αν “έτρωγε τα έτοιμα της θείας του” και είχε να σχεδιάσει ρούχο πολύ πολύ καιρό. Η Δήμητρα ασχολιόταν με τα οικιακά και ο Χαλακατεβάκης ήταν εισοδηματίας, καθώς είχε διαμερίσματα στον Λυκαβηττό (και δυο οικόπεδα στο Χαλκούτσι).

 

 

Τώρα, σε περίπτωση που αναρωτιέστε ποιο ήταν το αντικείμενο ενασχόλησης των εργαζομένων στην εταιρία Giant, ιδιοκτησίας Γιάγκου Δράκου, κανείς ποτέ δεν έμαθε ποιοι ήταν ακριβώς οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας που είχαν ανοιχτεί στην αρμόδια ΔΟΥ, καθόσον η εταιρία κατά βάση πλασαριζόταν ως “πολυεθνική” – σαν η ίδια η λέξη να συνιστά ξεχωριστό κλάδο δραστηριότητας. Σίγουρα οι μπίζνες της οικογένειας Δράκου είχαν ξεκινήσει με το εμπόριο διαμαντιών από τη Νότια Αφρική και στην πορεία είχαν επεκταθεί στα ναυτιλιακά – με την υπόθεση της παράνομης εισαγωγής του ραδιενεργού στοιχείου Ουρανίου να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των τηλεθεατών σε πολλά από τα επεισόδια της Λάμψης, ποτέ όμως δεν διευκρινίστηκε από τον Νίκο Φώσκολο ή άλλο παράγοντα του καναλιού τι ακριβώς ήταν αυτό που αβγάτιζε την περιουσία των Δράκων.

 

 

Διαβάστε ακόμα:

Οι καλύτεροι γυναικείοι κωμικοί ρόλοι στην ελληνική τηλεόραση

Τέσσερις ελληνικές σειρές που πρέπει να γυρίσουν στην τηλεόραση (ή και όχι)

Λόγω Τιμής: Η μεγάλη επιστροφή 20 χρόνια μετά

Όλα όσα μας έμαθε το Ντόλτσε Βίτα

Οι αόρατες ηρωίδες της ελληνικής τηλεόρασης

10 τίτλοι αρχής αγαπημένων ελληνικών σειρών

Meta

Έχω σπουδάσει Μπαγιαντέρα στη Λυών

2 Comments
  • Avatar
    Eva

    Η Ντορίτα παράτησε την αρχιτεκτονική στην Ιταλία για να σπουδάσει ψυχολογία των λαχανικών.

    June 12, 2019 at 10:34 pm Reply
    • Meta
      Meta

      “Εσύ παιδί μου θα ασχοληθείς με το λάχανο, δεν έχει το λάχανο γονείς;”

      June 13, 2019 at 10:15 am Reply

Post a Comment