Οι αγαπημένοι μας κωμικοί κινηματογραφικοί ρόλοι του Κώστα Βουτσά - The Daily Owl
fade
65734
post-template-default,single,single-post,postid-65734,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Οι αγαπημένοι μας κωμικοί κινηματογραφικοί ρόλοι του Κώστα Βουτσά

Τα ξημερώματα της 26ης Φεβρουαρίου έφυγε από τη ζωή μετά από σύντομη νοσηλεία ο Κώστας Βουτσάς, ένας από τους πιο αγαπητούς στο κοινό Έλληνες ηθοποιούς, σε ηλικία 88 ετών. Με μια καριέρα που ξεκίνησε το 1953 και διήρκεσε σχεδόν 70 χρόνια, ο Κώστας Βουτσάς πρωταγωνίστησε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις, τηλεοπτικές σειρές και, φυσικά, ταινίες, από τις οποίες διαλέξαμε τους αγαπημένους μας κωμικούς ρόλους του ηθοποιού. 

 

 

 

Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του ηθοποιού που θυμόμαστε οι περισσότεροι έγινε το 1958, στην ταινία “Η Κυρά μας η Μαμή“, όμως κωμικός ο ρόλος που τον έκανε ευρέως γνωστό στο κοινό ήταν αυτός του Κλεόπα στην ταινία “Μερικοί το Προτιμούν Κρύο“, το πρώτο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, που έκανε πρεμιέρα το 1962. Ο Κλεόπας θα ερωτευτεί μια από τις αδελφές του Λάκη, ο οποίος καθυστερεί το δικό του γάμο γιατί πιστεύει πως έχει ηθική υποχρέωση να τις “αποκαταστήσει” (κατά τις συνήθειες της εποχής). Πριν το happy end, όλα τα αδέρφια θα μπλέξουν σε διάφορες ιστορίες, μέσα από τις οποίες ο Κώστας Βουτσάς ξεδιπλώνει το κωμικό του ταλέντο, ασκώντας μια ιδιαίτερη γοητεία στο κοινό, χάρη στο πλατύ του χαμόγελο και το χαριτωμένο χιούμορ της ερμηνείας του, κάτι που διατήρησε σε όλη τη μετέπειτα καριέρα του.

 

 

 

Μια χρονιά μετά, πρωταγωνιστεί στην ταινία “Ο Φίλος μου ο Λευτεράκης“, υποδυόμενος, φυσικά, τον “Λευτεράκη”, φανταστικό φίλο του Θόδωρου (Ντίνος Ηλιόπουλος), ο οποίος αποκτά σάρκα και οστά και τον “τρολάρει” με την παρουσία του, ενώ μέσα στο 1963 θα κάνει πρεμιέρα και η ταινία “Ένα Κορίτσι για Δυο“, όπου ο Βουτσάς θα υποδυθεί τον “άτακτο” αδερφό του Αλέκου Αλεξανδράκη, τον οποίο “στρώνει” με τον δικό της τρόπο η Μάρθα Καραγιάννη, με την οποία κατόπιν συμπρωταγωνίστησε σε πολλές ταινίες.

 

Ένα ακόμα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, το “Κάτι να Καίει“, έκανε πρεμιέρα το 1964, με τον Κώστα Βουτσά να υποδύεται τον μουσικό, χαρίζοντάς μας τη μοναδική σκηνή όπου ερμηνεύει το τραγούδι “Φσστ, Μπόινγκ“. Και σε αυτή την ταινία (όπου έκανε την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση η Έλενα Ναθαναήλ) συνεργάζεται με την Ρένα Βλαχοπούλου, την Μάρθα Καραγιάννη και τον Ντίνο Ηλιόπουλο. Την ίδια χρονιά πρωταγωνιστεί στην ταινία “Η Χαρτοπαίχτρα“, που βασίζεται στο ομότιτλο θεατρικό έργο του Δημήτρη Ψαθά και υποδύεται τον γιο της αθεράπευτης χαρτοπαίχτρας Ρένας Βλαχοπούλου, Λάκη, ο οποίος φυσικά είναι “ζιζάνιο” και προσπαθεί με κάθε τρόπο (όταν δεν τρώει τα λεφτά του πατέρα του στα κλαμπ και δεν αποκαλεί “μπάμια” τον μέλλοντα γαμπρό του) να κόψει στη μάνα του αυτή την κακιά συνήθεια. 

 

 

 

 

Μια παραγνωρισμένη ταινία του Κώστα Βουτσά είναι το “Τέντυ μπόι … αγάπη μου“, όπου πρωταγωνίστησε με την Ζωή Λάσκαρη (φυσικά, σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη) – ίσως επειδή ο ρόλος του ήταν αρκετά παραπλήσιος με αυτούς που είχε υποδυθεί στις αμέσως προηγούμενες 3 ταινίες όπου είχε πρωταγωνιστήσει. Σε κάθε περίπτωση, είναι μια ταινία που βλέπεται πολύ ευχάριστα, καθώς μεταξύ άλλων σε αυτή πρωταγωνιστεί η αγαπημένη μας “χαζούλα” του ελληνικού κινηματογράφου, Νίτσα Μαρούδα. Δυο ταινίες που συχνά ο μέσος θεατής νομίζει πως είναι μια, εξαιτίας του σχεδόν ταυτόσημου καστ, είναι οι “Ραντεβού στον Αέρα” και “Κορίτσια για Φίλημα” (προφανώς του Γιάννη Δαλιανίδη). Θα σας δώσουμε ένα τιπ για να μη μπερδεύεστε: η πρώτη είναι με τους αεροπόρους και η δεύτερη με το “Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;“. 

 

Το 1967 πρωταγωνιστεί σε μια ακόμα ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τίτλο “Οι Θαλασσιές οι Χάντρες“, η οποία προβάλλεται και στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών και την ίδια χρονιά θα υποδυθεί στην ταινία “Νύχτα Γάμου” τον εμβληματικό ρόλο του Ιάκωβου Ιορδανίδη – που διαρκώς ζητάει από τη μάνα του “να του κάνει πολλούς κιοφτέδες και κομματάκι χαλβά” – που παντρεύεται την Πέπη (Μάρθα Καραγιάννη) και την πρώτη νύχτα του γάμου του έχει την ατυχία να συναντήσει τον πρώην της στο ξενοδοχείο όπου διαμένουν. Την ίδια χρονιά θα πρωταγωνιστήσει σε έναν ακόμα εμβληματικό ρόλο, στην ταινία “Γαμπρός απ’ το Λονδίνο” (ναι, και αυτή είναι του Δαλιανίδη), με την υπέροχη περούκα “Playmobil”, όπου επαναλαμβάνει διαρκώς τη φράση “χάου ντου γιου ντου”, ενώ μιλάει “ελλήνικος λίγκος”. 

 

 

 

Το 1968, προς το τέλος της “χρυσής εποχής” του ελληνικού κινηματογράφου πρωταγωνιστεί σε τρεις ακόμα πολύ δημοφιλείς ταινίες. Στο “Μια Κυρία στα Μπουζούκια” υποδύεται τον καταπιεστικό αδερφό της Ζωής Λάσκαρη που ερωτεύεται, κλασικά, την Μάρθα Καραγιάννη (την οποία έχει μπερδέψει με την “κυρία της”, που είναι η πλούσια Μαίρη Χρονοπούλου), στο “Για ποιον χτυπά η κουδούνα” προσπαθεί να κάνει εύκολη τη ζωή (ή μάλλον τον θάνατο) του Διονύση Παπαγιαννόπουλου, που υποδύεται έναν εργοστασιάρχη με πολλά χρέη και στο “Ο γόης” παριστάνει τον ανιψιό ενός πολύ πλούσιου άντρα, που αναμένεται να τον κληρονομήσει. Εκεί ακούγεται και η κλασική ατάκα του “Κατίνα, σαλαμάκι“! 

 

Ίσως η τελευταία σημαντική ταινία του Κώστα Βουτσά από τη συγκεκριμένη περίοδο της καριέρας του να είναι το “Ο Δασκαλάκος ήταν λεβεντιά“, όπου πρωταγωνίστησε ξανά μαζί με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο. Στην ταινία αυτή ακούγεται η, επίσης χαρακτηριστική, στιχομυθία “Πάρ’ τα”, “Φέρ’ τα”, καθώς ο ίδιος παίζει ένα παιχνίδι γνώσεων με αντίτιμο χρηματικό έπαθλο. 

 

 

 

 

Μετά την περίοδο της ακμής του ελληνικού κινηματογράφου, ο Κώστας Βουτσάς πρωταγωνίστησε και σε πολλές βιντεοταινίες, με πιο χαρακτηριστική από όλες το “Ο Ιππότης της Λακκούβας“, μια σάτιρα του “Ιππότη της Ασφάλτου”, όπου ο πρωταγωνιστής είχε ένα περίεργο αυτοκίνητο που άκουγε στο όνομα “Ψιτ”. Αξίζει να αναφέρουμε ότι φόρο τιμής στις πιο πάνω εμφανίσεις του αποτίνει ο ρόλος του στα επεισόδια “Η Νεοδημοκράτισσα Πεθερά“, από τη σειρά ανθολογίας “Επτά Θανάσιμες Πεθερές“, όπου ερμηνεύει έναν παππού που ακροβατεί ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον και όπου ακούγονται πολλές από τις δημοφιλείς ατάκες του. Ο Κώστας Βουτσάς πέρασε στην ιστορία και θα τον θυμόμαστε για πάντα για τις όμορφες στιγμές που μας χάρισε με τις ερμηνείες του και το χαμόγελό του.

 

 

Διαβάστε ακόμα:

Ελληνικές ταινίες των 90s που πρέπει να έχεις δει έστω μια φορά

Ξένες σειρές που βασίστηκαν σε ελληνικές (χωρίς να το ξέρουν)

Meta

Έχω σπουδάσει Μπαγιαντέρα στη Λυών

No Comments

Post a Comment