Σιρήν Μπαράθηον : ένας νέος Ισαάκ; - The Daily Owl
fade
2412
post-template-default,single,single-post,postid-2412,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Σιρήν Μπαράθηον : ένας νέος Ισαάκ;

Πολλοί ήταν εκείνοι που βλέποντας τη σκηνή της θυσίας της Σιρήν Μπαράθηον, την παρομοίασαν με τη θυσία του Ισαάκ από τον πατέρα του Αβραάμ. Όμως, όσο κι αν νομίζουμε πως οι δυο αυτές ιστορίες είναι ίδιες, στην πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετικές και όχι μόνο εξ αιτίας της διαφορετικής έκβασής τους.

Ο Στάννις Μπαράθηον αποφασίζει να θυσιάσει την κόρη του, παρά τις αρχικές του αντιρρήσεις, στον θεό Ρ’λορ καθ’ υπόδειξη της ιέρειας του θεού, Μελισσάνδρης. Εκείνη είναι που τον συμβουλεύει πως πρέπει να χυθεί βασιλικό Screen_Shot_2015-06-07_at_10.07.06_PM.0αίμα, προκειμένου να εξευμενιστεί ο θεός και να γλιτώσουν από το κρύο που απειλεί τη ζωή τους. Όμως δεν είναι η πρώτη φορά που ο Στάννις υπακούει στις παράλογες απαιτήσεις της Μελισσάνδρης αφού παλιότερα είχε προσπαθήσει να θυσιάσει και τον Έντρικ Στορμ υπό τις οδηγίες της.

Ο Αβραάμ αντίθετα δεν είχε τέτοιο ιστορικό, ούτε είχε κανέναν ιερέα ή ιέρεια να του υποδεικνύει τι θα κάνει, αφού συνομιλούσε απ’ ευθείας με τον Θεό. Κάποια μέρα ο Θεός, θέλοντας να δοκιμάσει την πίστη του, του είπε να πάρει τον γιο του τον Ισαάκ, να τον πάει στο όρος Μορία και να τον θυσιάσει. Η θυσία, που αφορούσε τον θυσιασμό ζώων και όχι ανθρώπων (ο Ισαάκ ήταν η μόνη εξαίρεση), αν και αναφέρεται ως ολοκαύτωμα, είχε δύο μέρη: αρχικά τον σφαγιασμό του προς θυσία ζώου και έπειτα την καύση του. Δεν έκαιγαν δηλαδή ζωντανό το ζώο, που επρόκειτο να θυσιάσουν.

Ο Αβραάμ λοιπόν, υπάκουσε χωρίς αντίρρηση και χωρίς να πει τίποτα στην Σάρα, πήρε τον Ισαάκ και μερικούς δούλους και κατευθύνθηκαν προς το όρος ώστε να τελέσει την θυσία. Όταν κόντευαν να φτάσουν, δεν άφησε τους δούλους να τον συνοδεύσουν παρά φορτώθηκε ο ίδιος και ο Ισαάκ τα ξύλα για την θυσία.

102722-2

by Giuseppe Vermiglio

Φτάνοντας στο όρος Μορία, ο Ισαάκ ρώτησε τον πατέρα του, πού είναι το πρόβατο για την θυσία και εκείνος του απάντησε πως ο Θεός θα φροντίσει μόνος του για το πρόβατο και για το ολοκαύτωμα. Ο Ισαάκ αδιαμαρτύρητα δένεται από τον Αβραάμ πάνω στο θυσιαστήριο και – όπως είναι γνωστό – πάνω που εκείνος είναι έτοιμος να τον μαχαιρώσει, ο Θεός του εμφανίζει ένα κριάρι δεμένο από τα κέρατα και του λέει να θυσιάσει αυτό αντί για τον Ισαάκ, επαινώντας τον για την μεγάλη του πίστη.

Ο Στάννις, από την άλλη, αποφασίζει να θυσιάσει την κόρη του Σιρήν όχι μόνο για να εξευμενίσει τον θεό Ρ’λορ, προκειμένου να σωθεί εκείνος και οι υπόλοιποι που τον ακολουθούν από την παγωνιά, αλλά – όπως ο ίδιος ομολογεί στην Σιρήν – και για να γίνει εκείνος που είναι προορισμένος να γίνει, αναφερόμενος προφανώς στις δοξασίες της Μελισσάνδρης που τον έχει πείσει πως είναι η μετενσάρκωση του Άζορ Αχάι ο οποίος θα καταστρέψει τον Μεγάλο Άλλο.

Η προσωπική φιλοδοξία είναι συνεπώς ένα βασικό κίνητρο για τον Στάννις ώστε να αποφασίσει να προσφέρει την κόρη του ως θυσία αλλά και το ότι είναι πειθήνιο όργανο της Μελισσάνδρης και των ιδεοληψιών της. Η τελευταία παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, αν όχι τον μόνο, στις αποφάσεις του Στάννις ενώ επηρεάζει πάρα πολύ και την γυναίκα του, Σελύζ Φλόρεντ. Η Κόκκινη Ιέρεια είναι ένας θηλυκός Ρασπούτιν που μέσα από την θρησκοληψία – και όχι την πίστη – κατευθύνει κατά το δοκούν το ζεύγος των Μπαράθηον.

melisandre_by_jezzy_art-d7lv0oe

by Jezzy-Art

Ο Στάννις, αντίθετα με τον Αβραάμ, την πιο δύσκολη ώρα – την ώρα που η Σιρήν κατευθύνεται προς το θυσιαστήριο – την αφήνει μόνη της και δεν εμφανίζεται παρά μετά από τα παρακάλια και τα κλάματά της, λίγο πριν ανάψουν την φωτιά και την κάψουν ζωντανή. Η μόνη που αντιδρά – παραδόξως – και πάντως όχι πολύ σθεναρά, είναι η μητέρα της αλλά εκεί τον πρώτο λόγο έχει ο στρατός, που την εμποδίζει ακόμα και να φτάσει κοντά στην κόρη της.

Παρά τις όποιες διαφορές, τόσο ο Αβραάμ όσο και ο Στάννις, εμφανίζονται ως άκαρδοι πατεράδες. Υπάρχουν όμως κάποιες διαφοροποιήσεις: ο Αβραάμ ξέρει πως αν ο στόχος του Θεού ήταν να σκοτώσει τον Ισαάκ, θα τον είχε σκοτώσει. Και επιπλέον έχει την υπόσχεση του Θεού πως από τον Ισαάκ θα προέλθει ο Μεσσίας, οπότε είναι βέβαιος – πέρα από την πίστη του στην σπλαχνικότητα του Θεού – πως τελικά ο Ισαάκ θα επιζήσει, κάτι που δεν συμβαίνει με τον Στάννις. Άλλωστε για εκείνον – όπως φαίνεται από την συμπεριφορά του – ό,τι τον ενδιαφέρει είναι η φιλοδοξία του και η ικανοποίηση των παράλογων και εγκληματικών απαιτήσεων της Μελισσάνδρης, η οποία τον έχει πείσει πως η τυφλή υπακοή σε όσα λέει εκείνη είναι πίστη.

 

ΠΗΓΕΣ

 

Avatar

Συντάκτρια άνευ χαρτοφυλακίου|Ενίοτε και με χαρτοφυλάκιο|Όταν μεγαλώσω θα γίνω η Πάστα Φλώρα Β'

No Comments

Post a Comment