20 ελληνικά pop και λαϊκά τραγούδια των 90s που μας σημάδεψαν για πάντα - The Daily Owl
fade
55270
post-template-default,single,single-post,postid-55270,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

20 ελληνικά pop και λαϊκά τραγούδια των 90s που μας σημάδεψαν για πάντα

Τα έπαιζαν όλη μέρα τα ραδιόφωνα, τα άκουγαν οι γονείς μας στο πικάπ, τα αγοράζαμε εμείς σε κασέτες (ή τα αντιγράφαμε από τις κασέτες των συμμαθητών μας) και, φυσικά, τα χορεύαμε στα παιδικά ή εφηβικά πάρτι της εποχής, πριν ή μετά τα “μπλουζ” και την ξένη ποπ και ροκ μουσική που στιγμάτισε την εποχή. Αυτά είναι 20 ποπ και λαϊκά τραγούδια (από τα πολλά) που μας σημάδεψαν για πάντα, για διαφορετικούς λόγους το καθένα:

 

 

 

Κακά Κορίτσια – Ήρθες Πάλι (Ο Δολοφόνος)

 

 

Τα girl bands (όπως και τα boy bands) δεν είχαν ιδιαίτερη πέραση στην Ελλάδα (αν εξαιρέσουμε προ Χριστού τους Ζιγκ Ζαγκ – που δεν ήταν και ποπ – και κατόπιν τους One) κι αυτή δυστυχώς ήταν η μοίρα των Κακών Κοριτσιών, που δεν έκαναν μεν μεγάλη καριέρα, αλλά άφησαν πίσω τους το κομμάτι “Ο Δολοφόνος” – κι αυτό αρκεί για να τις ευγνωμονούμε για πάντα.

 

 

 

 

Άντζελα Δημητρίου – Μαργαρίτες

 

 

Το 1996 η Λαίδη της ελληνικής λαϊκής δισκογραφίας τραγουδούσε “Μη μας αγαπάς” (κι εσύ θα χάσεις), σε μουσική και στίχους Φοίβου. Οι “Μαργαρίτες” ήταν ίσως η πιο μεγάλη επιτυχία του συγκεκριμένου δίσκου, με ένα iconic video clip, στο οποίο παρατηρούμε, μεταξύ άλλων, πως όλα τα ρούχα που φορούσε η Λαίδη έχουν επιστρέψει σήμερα στη μόδα – γι’ αυτό κάντε “ντου” στη ντουλάπα της μάνας σας και του πατέρα σας όσο προλαβαίνετε.

 

 

 

 

Άννα Βίσση – Τραύμα

 

 

Κόλαση γινόταν με το συγκεκριμένο τραγούδι στα κλαμπ της εποχής, που έμεινε στην ιστορία μεταξύ άλλων για την αργόσυρτη, σχεδόν ηδονιστική εισαγωγή του, που υποδηλώνει τον απόλυτο έρωτα, αυτόν που μόνο η Απόλυτη Ελληνίδα τραγουδίστρια μπορούσε να τραγουδήσει.

 

 

 

 

Άννα Βίσση – Αντίδοτο 

 

 

“Μοιάζει με χτύπημα της κόμπρας το αντίο σου”, θέλετε να συνεχίσουμε παρακάτω; Όχι.

 

 

 

 

Λάμπης Λιβιεράτος – Μπαμ και Κάτω

 

 

Ο τότε ζεν πρεμιέ Λάμπης έκανε αυτή τη συγκλονιστικά μεγάλη (σε σχέση δε και με την μετέπειτα πορεία του) επιτυχία, όταν από ηθοποιός αποφάσισε να το γυρίσει στο τραγούδι. Προφανώς το τραγούδι είναι της Ναταλίας Γερμανού και του Νίκου Καρβέλα, δυο ανθρώπων που στιχουργικά και μουσικά αντίστοιχα στιγμάτισαν ολόκληρη τη δεκαετία. 

 

 

 

 

Σοφία Βόσσου – Η Άνοιξη

 

 

Το τραγούδι του Αντρέα Mικρούτσικου σε ερμηνεία της Σοφίας Βόσσου εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Διαγωνισμό της Eurovision που διοργανώθηκε στη Ρώμη το 1991 και κατέλαβε τη 13η θέση, παρότι τόσο ο τραγουδοποιός, όσο και η ερμηνεύτρια, έδωσαν το “είναι” τους στη σκηνή. Ντροπή σας, άνιωθοι Ευρωπαίοι που δε μας ψηφίσατε, το τραγούδι πάντως το ακούμε ακόμα και σήμερα με χαρά, ενώ υπάρχει και ρεμίξ.

 

 

 

 

Ευρυδίκη – Πυξίδα

 

 

H Ευρυδίκη έκανε τότε τα πρώτα της βήματα, με τραγούδια που συνέθετε ο σύντροφος και μετέπειτα σύζυγός της Γιώργο Θεοφάνους. Έτερη κομματάρα στο ίδιο range είναι και το Πόσο Λίγο Με Ξέρεις, αλλά μας έμοιαζε κάπως σκιαχτικό και το τραγούδι και το βίντεο κλιπ – επειδή ήμασταν μικροί για να κατανοήσουμε πλήρως το νόημα – ενώ η Πυξίδα είναι και χορευτική και πιο ανάλαφρη. 

 

 

 

 

Στέφανος Κορκολής – Και βγάλε το κραγιόν σου

 

 

Ακόμα ένα τραγούδι που έπαιζε παντού και που χωρίς αυτό δεν έκανες πάρτι γενεθλίων για κανένα λόγο – κι ας μην ήσουν σε ηλικία να φοράς κραγιόν εκείνη την περίοδο.

 

 

 

 

Γιάννης Βασιλείου – Καμπριολέ

 

 

Η αραβική μελωδία του “Καμπριολέ” μάς στοιχειώνει μέχρι και σήμερα, καθώς το καλτ κομμάτι του Γιάννη Βασιλείου εντυπώθηκε στον εγκέφαλό μας σε βαθμό να μη μπορούμε να πούμε τη λέξη “καμπριολέ” χωρίς αυτομάτως να σκεφτούμε τον λαϊκομπουζουκοποπ ρυθμό του, τη subtly νταλκαδιάρικη φωνή του ερμηνευτή και, κυρίως, τα φωνητικά από πίσω. 

 

 

 

 

Ελίνα Κωνσταντοπούλου – Όταν το τηλέφωνο χτυπήσει

 

 

Ο Γιώργος Παυριανός με τον Νίκο Τερζή έγραψαν έναν από τους απόλυτους ύμνους της δεκαετίας του ’90, τον οποίο ακούσαμε και σε δυο σειρές του Αλέξανδρου Ρήγα, στο Ντόλτσε Βίτα (“ακούς, τα χτυπήματα θα είναι, λέει τρία”) και συγκεκριμένα στο επεισόδιο με την απεργία των εργατών, καθώς και στους Δυο Ξένους, όπου η Ελίνα Κωνσταντοπούλου εμφανίστηκε δυο φορές (“την Χαρούλα θέτε ή την Ελjίνα;”). 

 

 

 

 

Βίκυ Χαρίτου – Νύχτες στη Μύκονο

 

 

Απλή, ανεβαστική, χαρακτηριστική ποπ της δεκαετίας, από το τότε ανατέλλον αστέρι της Βίκυς Χαρίτου που χάθηκε άδικα, κατά τη γνώμη μας, γινόταν της τρελής με το συγκεκριμένο κομμάτι στα κλαμπς, χωρίς να έχει κάτι το συγκλονιστικό – αποτύπωνε όμως πλήρως το ανάλαφρο πνεύμα της δεκαετίας. Κλασική αλλαγή μετά από αυτό είναι το “Του Φεγγαριού Αναπνοές” της Καίτης Γαρμπή – για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι . 

 

 

 

 

Δάκης – Tσάι με Λεμόνι στο Μπαλκόνι

 

 

Λυπούμαστε, αλλά στο ντιμπέιτ “Θωρακισμένη Μερσεντές” ή “Τσάι με Λεμόνι”, κερδίζει χωρίς πολλά πολλά το δεύτερο.

 

 

 

 

Μιχάλης Ρακιντζής – Εγώ και ο Πουφ

 

 

Στην περίπτωση του Μιχάλη Ρακιντζή (ο οποίος μουσικά μαζί με τον Καρβέλα και τον Φοίβο είναι ΟΛΑ τα 90s,, δυσκολευτήκαμε να διαλέξουμε ποιο τραγούδι ήταν αυτό που μας στιγμάτισε, πρώτον, διότι είναι δεκάδες οι τεράστιες επιτυχίες του της εποχής εκείνης και δεύτερον διότι ανάμεσα σε αυτές υπάρχει το απόλυτο κομμάτι “Δικός σου για πάντα”. Ωστόσο, ο “Πουφ” ήταν η τελική μας επιλογή, αφενός διότι έτσι γνωρίσαμε τον ίδιο τον Πουφ και αφετέρου ακόμα και ο πιο άσχετος με την ελληνική μουσική της εποχής, αν ακούσει το όνομα “Μιχάλης Ρακιντζής” θα σου πει “αυτός που λέει τον Πουφ”. 

 

 

 

 

Κώστας Μπίγαλης – Μικρή μου Μέλισσα

 

 

Ο Βig Alice μάς έχει χαρίσει πολλές επιτυχίες (ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται και “Η Κόρη του Περιπτερά” και το “Τούλα – Υποκριτούλα”), αλλά το χαρακτηριστικότερο κομμάτι του από εκείνη την εποχή είναι, σαφέστατα, η “Μελισσούλα”. 

 

 

 

 

Σοφία Αρβανίτη – Μη Μου Μιλάς για Καλοκαίρια

 

 

Μια ακόμα υπερ-κομματάρα του Μιχάλη Ρακιντζή που ακούμε μέχρι σήμερα και θα ακούμε για πάντα είναι το “Μη μου μιλάς για καλοκαίρια” σε ερμηνεία της Σοφίας Αρβανίτη κυκλοφόρησε το 1991 και συνδυάστηκε για πάντα με τους καλοκαιρινούς έρωτες. 

 

 

 

 

Καίτη Γαρμπή – Ευαισθησίες 

 

 

Δεν έχουμε να πούμε κάτι άλλο για αυτό τον αριστουργηματικό δίσκο του Φοίβου συνολικά, και για το κομμάτι, ειδικά, παρά μόνο “Καίτη, ζούμε για να σ’ ακούμε”. 

 

 

 

 

Σάκης Ρουβάς – 1992

 

 

Γιώργος Παυριανός και Νίκος Τερζής δημιούργησαν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του πρωτοεμφανιζόμενου τότε Σάκη Ρουβά, ο οποίος έδωσε νέα πνοή στην ποπ σκηνή της εποχής. 

 

 

 

 

Βασίλης Καρράς – Τηλεφώνησέ μου

 

 

Σε στίχους και μουσική Φοίβου, ο Βασίλης Καρράς ερμήνευσε το τραγούδι “Τηλεφώνησέ Μου”, το οποίο σύμφωνα με ένα πρόχειρο γκάλοπ που πραγματοποιήσαμε στα γραφεία της Κουκουβάγιας, τουλάχιστον 3 στους 10 νέους της εποχής είχαν χρησιμοποιήσει σε τηλεφώνημά τους (σε σταθερό, φυσικά) προς το τότε αντικείμενο του πόθου τους. Εξάλλου, το είχε κάνει και ο Αντώνης στη Χριστίνα Μαρκάτου, άσχετα αν το είχε σηκώσει η Σόφη και δεν έπιασε το υπονοούμενο.

 

 

 

 

Γιώργος Μαζωνάκης – Μου Λείπεις 

 

 

Όπως θα έλεγε και ένας φίλος μας, ο “Καρλ Λάγκερφελντ των μπουζουκιών” καθιερώθηκε ως ερμηνευτής τη δεκαετία του ’90, κάνοντας ξεκάθαρο από τότε πως θα μας κρατούσε για χρόνια αμείωτο το ενδιαφέρον με την καλλιτεχνική του έκφραση και την εξέλιξή της.

 

 

 

 

Ρίτα Σακελλαρίου – Εγώ δεν πάω Μέγαρο

 

 

Η μεγαλύτερη ντάνα της εποχής, η Ρίτα Σακελλαρίου, ερμήνευσε το τραγούδι των Γιώργου Παυριανού και Νίκου Τερζή, το οποίο γράφτηκε με αφορμή μια λαϊκή συναυλία που θα γινόταν τότε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Κάποιοι λένε ότι ο “παίδαρος” ήταν ο πρόσφατα εκλιπών Κώστας Ευριπιώτης, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η αναφορά είχε γίνει για τον Σάκη Ρουβά. Όπως και να έχει, “έδωσα δέκα καφετιά και έκλεισα πρώτη θέση” τραγουδάμε ακόμα και θα τραγουδάμε για πάντα.

 

 

 

Διαβάστε ακόμα:

Οι υποτιμημένες ελληνικές σειρές των 90s

Οι ηθοποιοί που είχαν επιλεγεί αρχικά για να παίξουν στη σειρά Δυο Ξένοι

Δυο Ξένοι: Η υπόθεση της 3ης σεζόν που δε γυρίστηκε ποτέ

Τα επαγγέλματα των πρωταγωνιστών σε δημοφιλείς ελληνικές σειρές

Οι καλύτεροι γυναικείοι κωμικοί ρόλοι στην ελληνική τηλεόραση

Τέσσερις ελληνικές σειρές που πρέπει να γυρίσουν στην τηλεόραση (ή και όχι)

Άγνωστες λεπτομέρειες για τη σειρά Εγκλήματα

 

 

Meta

Έχω σπουδάσει Μπαγιαντέρα στη Λυών

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.