10 πράγματα που δε γνωρίζατε για τη σειρά "Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ" - The Daily Owl
fade
67224
post-template-default,single,single-post,postid-67224,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

10 πράγματα που δε γνωρίζατε για τη σειρά “Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ”

Η ιδέα για τη δημιουργία μιας σειράς για τη ζωή του Ιησού ανήκε τον Βρετανό παραγωγό Lew Grade, και προέκυψε μετά από μια επίσκεψή του στο Βατικανό και τον Πάπα Παύλο τον 6ο. Ο Πάπας τον είχε συγχαρεί για μια θρησκευτική τηλεταινία που είχε δημιουργήσει και κατόπιν του είχε εκφράσει την ευχή του το επόμενο τηλεοπτικό του πρότζεκτ να αφορά στη ζωή του Ιησού. Όταν ο Grade πήρε την απόφαση να προχωρήσει σχετικά, ζήτησε από τον Franco Zeffirelli να αναλάβει τη σκηνοθεσία, πρώτον διότι ήταν Καθολικός και δεύτερον διότι γνώριζε προσωπικά τον Πάπα, ο οποίος επέμενε πως ήταν ο κατάλληλος σκηνοθέτης για μια τέτοια σειρά. 

 

 

Ο Franco Zeffirelli σκεφτόταν αρχικά για το ρόλο του Ιησού είτε τον Dustin Hoffman, είτε τον Al Pacino, ενώ τον Robert Powell, που τελικά πήρε το ρόλο, τον προόριζε αρχικά για Ιούδα. 

 

Τόσο ο Zeffirelli, όσο και ο εξωτερικός παραγωγός της σειράς, Lew Grade, ήθελαν η συγκεκριμένη διασκευή της ζωής του Ιησού να απευθύνεται σε όλο το τηλεοπτικό κοινό, ανεξαρτήτως θρησκείας και για να είναι όσο το δυνατόν πιστή στην Καινή Διαθήκη, αλλά και την εποχή, ζήτησαν τη βοήθεια χριστιανών, εβραίων και μουσουλμάνων μελετητών της θεολογίας.

 

 

Για πολλά χρόνια διατηρούσε το ρεκόρ της ακριβότερης τηλεοπτικής παραγωγής, καθώς το μπάτζετ της είχε ξεκινήσει από τα 12 εκ. δολάρια, ποσό που εκείνη την περίοδο ήταν πολύ δύσκολο να διατεθεί για την τηλεόραση.

 

Καθώς ο Powell έμοιαζε πολύ εξωτερικά με τον Ιησού, όπως απεικονίζεται στη χριστιανική τέχνη, τα μέλη του συνεργείου, όποτε τον έβλεπαν να περνάει από μπροστά τους ντυμένος με το κοστούμι του για το γύρισμα, αισθανόταν περίεργα και σταματούσαν να βρίζουν. 

 

Χάρη σε αυτή την ομοιότητα, το μοναδικό make-up που χρειαζόταν ο ηθοποιός ήταν ελάχιστο μπλε μολύβι στο επάνω βλέφαρο και ελάχιστο λευκό μολύβι στο κάτω, ώστε να τονίζεται το – ήδη διαπεραστικό – γαλάζιο βλέμμα του και να λαμβάνει μια μεταφυσική διάσταση. 

 

 

Ο σκηνοθέτης είχε ζητήσει από τους ηθοποιούς που έπαιζαν τον Ιησού στις διάφορες φάσεις της ζωής του να μην ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους, ώστε να μοιάζει το πρόσωπό τους απόκοσμο.

 

Ο Έλληνας ηθοποιός Γιώργος Βογιατζής, που υποδύεται τον Ιωσήφ, μιλούσε μεν αγγλικά στα γυρίσματα, ωστόσο αυτή η φωνή που ακούγεται δεν είναι δική του, αλλά ανήκει στον ηθοποιό Norman Eshley. Το ντουμπλάρισμα είμαι μια τεχνική που χρησιμοποιούσε ευρέως ο Zeffirelli σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

 

 

Τα γυρίσματα της σειράς έγιναν στην Τυνησία, και την ίδια περίοδο σε διπλανή τοποθεσία γυριζόταν η ταινία Star Wars: Episode IV – A New Hope. Μάλιστα, μια μέρα ο R2-D2, του οποίου τον έλεγχο είχε το συνεργείο μέσα από ένα ειδικό τηλεκοντρόλ, “χάθηκε” και μπήκε μέσα στο σκηνικό του Ιησού από τη Ναζαρέτ. Στο ίδιο μέρος γυρίστηκε δυο χρόνια μετά και η ταινία των Monthy Python Life of Brian, της οποίας πρωταγωνιστής είναι ένας κάτοικος της Ιουδαίας που τον μπερδεύουν με τον Μεσσία.

 

Για το ρόλο της Μαρίας Μαγδαληνής είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον η Elizabeth Taylor, τελικά όμως ανατέθηκε στην Anne Bancroft, η οποία ήταν εξαιρετική και σε αυτό το ρόλο. 

 

Διαβάστε ακόμα:

Πέντε ταινίες για το Πάσχα που αποκλείεται να βαρεθείς

Ταινίες που βλέπουμε το Πάσχα παρότι δεν έχουν σχέση με αυτό

Ηalloween έθιμα το Πάσχα; Κι όμως, υπάρχουν!

Περίεργα πασχαλινά έθιμα από όλο τον κόσμο

Τι συμβολίζει το λαγουδάκι του Πάσχα

 
No Comments

Post a Comment