"Φανταστικά Ζώα Και Πού Βρίσκονται": Πιο κοντά στο μύθο ή στην Ιστορία; - The Daily Owl
fade
24707
post-template-default,single,single-post,postid-24707,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

“Φανταστικά Ζώα Και Πού Βρίσκονται”: Πιο κοντά στο μύθο ή στην Ιστορία;

Υπάρχουν πολλοί που λατρεύουν την ιστορία του Χάρι Πότερ, υπάρχουν όμως και αρκετοί που την αμφισβητούν και τη θεωρούν παραμυθάκι για τα παιδιά. Υπάρχουν πολλοί, που πιστεύουν πως η Τζόαν Ρόουλινγκ είναι μια εξαιρετική συγγραφέας, υπάρχουν όμως κι εκείνοι που δεν την θεωρούν τίποτα παραπάνω από μια καλή παραμυθού, λες και πρόκειται για κάτι κακό. Βέβαια, αυτό που ουσιαστικά εννοούν είναι πως το έργο της ποτέ δεν θα καταφέρει να απασχολήσει σοβαρά τον κόσμο των ενήλικων αναγνωστών. Όλα αυτά όμως ίσχυαν μέχρι που προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες η ταινία “Φανταστικά Ζώα Και Πού Βρίσκονται”, το σενάριο της οποίας υπογράφει ηΤζόαν Ρόουλινγκ, που είτε αρέσει είτε όχι, η ιστορία της είναι κομμάτι, έστω και μακρινό, της ιστορίας του Χάρι Πότερ.

 

Πέρα από την πολύ καλή σκηνοθεσία του Ντέιβιντ Γέιτς, την εξαιρετική ερμηνεία όλων των ηθοποιών και φυσικά τα εφέ, αυτό που έκανε την μεγαλύτερη αίσθηση στην ταινία αυτή, ήταν το ίδιο το σενάριο της Ρόουλινγκ. Τα “Φανταστικά Ζώα” μπορεί να είναι μέρος του χαριποτερικού κόσμου, είναι όμως τελείως διαφορετικά, παρά τα κοινά σημεία αναφοράς.

 

Αυτή η νέα ιστορία από τον μαγικό κόσμο της Ρόουλινγκ είναι σαφές πως απευθύνεται κυρίως στο ενήλικο κοινό. Εκείνη βέβαια μας έχει συνηθίσει να μιλά για σοβαρά θέματα μέσα από διηγήσεις για μάγους και μαγικούς κόσμους όμως εδώ πάει ένα βήμα παραπέρα. Όχι μόνο μιλάει για σοβαρά κοινωνικά θέματα αλλά εμπνέεται και ταυτίζεται και με ιστορικά γεγονότα.

 

Μέσα από την ιστορία του Κρέντενς Μπέρμπον, η Ρόουλινγκ μιλά για τρία μεγάλα κοινωνικά προβλήματα. Αρχικά, μιλά για την καταπίεση, κάθε είδους καταπίεση, που οδηγεί στην τυφλή βία. Και είναι αλήθεια πολύ ευφυές αλλά και τολμηρό να τοποθετήσει τον συγκεκριμένο ήρωα στην Αμερική, η οποία υποφέρει από ξεσπάσματα τυφλής βίας. Έπειτα, μιλά για τον ρατσισμό, πράγμα αναμενόμενο για όσους είναι γνώστες του χαριποτερικού σύμπαντος. Όμως στα “Φαντασικά Ζώα” ο ρατσισμός για τον οποίο μιλά δεν είναι αόριστος, αντίθετα είναι πολύ συγκεκριμένος. Μέσα από το νόμο που απαγορεύει το γάμο ανάμεσα σε μάγους της Αμερικής και μη μάγους, η Ρόουλινγκ αναφέρεται ευθέως στο ρατσισμό που βίωσαν για πολλά χρόνια οι έγχρωμοι κάτοικοι της Αμερικής από τους λευκούς. Και τέλος, μιλά για την οικογενειακή βία. Η Μέρι Λου Μπέρμπον υιοθετεί παιδιά μάγων και τα βασανίζει, ώστε να απαρνηθούν αυτό που είναι, χωρίς ποτέ να δείχνει κανένα οίκτο. 

 

Εκτός όμως από αυτά τα πολύ σοβαρά θέματα, η Τζόαν Ρόουλικνγκ μέσα από αυτή τη σειρά ταινιών μιλά ξεκάθαρα πια για το ναζισμό. Στα μέσα της δεκαετίας του 1920 ο ναζισμός ξεκινάει να δυναμώνει όλο και περισσότερο, για να φτάσει στο απόγειο της δύναμής του λίγο πριν να τελειώσει η δεκαετία του 1930. Είναι λοιπόν καταφανές πλέον πως το ιστορικό ανάλογο του Γκέλερτ  Γκρίντελβαλντ είναι ο Αδόλφος Χίτλερ για αυτό και τοποθετεί την αρχή της ανόδου του στα μέσα της ίδιας δεκαετίας. Μοιάζουν σε πολλά, ακόμα και στο κούρεμα, και στην πορεία είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν και άλλες μεγαλύτερες και πιο σοβαρές ομοιότητες.

 

fantasticbeastsfarrell

 

Βέβαια ο  Γκρίντελβαλντ δεν ενδιαφέρεται για την καθαρότητα του αίματος. Ενδιαφέρεται ώστε οι μάγοι, όλοι οι μάγοι ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, να υποδουλώσουν τους μη μάγους. Η καθαρότητα του αίματος είναι κάτι που θα απασχολήσει το μάγο που πρόκειται να γεννηθεί λίγο μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας των “Φανταστικών Ζώων”.

 

Στην ιστορία λοιπόν του Νιούτ Σκαμάντερ και των φανταστικών του ζώων – που είναι πολύτιμοι βοηθοί στην αποστολή που φαίνεται να του έχει αναθέσει ο Άλμπους Ντάμπλντορ – είναι φανερό πως η διάσημη συγγραφέας δεν έχει ως βάση τη μυθολογία αλλά την ιστορία. Στην πρώτη ταινία φάνηκε, μέσα φυσικά από μάγια και μαγικά ραβδιά, πως η εξέλιξή της θα παρακολουθεί την εξέλιξη και την άνοδο του ναζισμού στην Ευρώπη. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν ο  Γκρίντελβαλντ θα σκηνοθετήσει μια αντίστοιχη “Νύχτα των κρυστάλλων”, ώστε να στρέψει τους μάγους εναντίον των Άμαγων, ή Μαγκλ αν προτιμάτε. Φαίνεται όμως λογικό να σκηνοθετήσει κάτι αντίστοιχο αν θέλει να στρέψει ανοιχτά τους μάγους κατά των μη μάγων. 

 

Αυτό που ξέρουμε σίγουρα είναι πως ο σκοτεινός μάγος θα νικηθεί οριστικά το 1945, τη χρονιά δηλαδή που τελειώνει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος με ήττα του ναζισμού, από τον Άλμπους Ντάμπλντορ. Όμως ο Γκρίντελβαλντ δεν αυτοκτονεί, όπως ο Χίτλερ, αλλά ζει για πολλά χρόνια ακόμα μέχρι τη μοιραία για εκείνον συνάντηση με τον Λόρδο Βόλντεμορτ.

 

Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπαμε στις επόμενες ταινίες αν ο Γκρίντελβαλντ, ο ίδιος ή κάποιος άλλος στη θέση του, συναντά τον μικρό Τομ Μαρβόλο Ριντλ, κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια, και βάζει τα θεμέλια για την δημιουργία ενός πολύ δυνατού αλλά εξ ίσου, αν όχι περισσότερο, επικίνδυνου μάγου.

 

Θα μπορούσε ο Γκρίντελβαλντ, άμεσα ή έμμεσα, να έχει υπάρξει ένα είδος μέντορα για τον Λόρδο Βόλντεμορτ στην προσπάθειά του να δημιουργήσει έναν διάδοχο, που θα φρόντιζε ώστε να υλοποιηθούν τα καταστροφικά του σχέδια αλλά ταυτόχρονα να δημιουργήσει και ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στον πάλαι ποτέ φίλο του, Άλμπους Ντάμπλντορ; Αυτό μένει να το δούμε στις επόμενες ταινίες.

Avatar

Συντάκτρια άνευ χαρτοφυλακίου|Ενίοτε και με χαρτοφυλάκιο|Όταν μεγαλώσω θα γίνω η Πάστα Φλώρα Β'

No Comments

Post a Comment