Τσάι, το αγαπημένο - The Daily Owl
fade
13596
post-template-default,single,single-post,postid-13596,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow child-child-ver-1.0.1,flow-ver-1.6.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Τσάι, το αγαπημένο

H ιδέα μιας μεγάλης κούπας με αρωματικό τσάι είτε κρύου είτε ζεστού είναι πάντα μια ελκυστική ιδέα, ιδιαίτερα αν την απολαύσουμε σε κάποια ωραία τσαγερί ή στο σπίτι μας παρέα με ένα καλό βιβλίο ή μια καλή ταινία.

 

Σίγουρα όλοι έχουμε πιεί το διάσημο ρόφημα είτε είμαστε λάτρεις είτε όχι, λίγοι όμως ξέρουν την ιστορία του τσαγιού και τα οφέλη του για την υγεία μας.

 

teaorigins_shennong

Σύμφωνα με το θρύλο, το τσάι ανακαλύφθηκε τυχαία από τον Kινέζο αυτοκράτορα Σεν Νουνγκ, το 2737 π.Χ.
Μια όμορφη καλοκαιρινή μέρα αποφάσισε να επισκεφθεί μια μακρινή γωνιά της αυτοκρατορίας του. Κάποια στιγμή διέταξε την ακολουθία του να σταματήσει και οι υπηρέτες ξεκίνησαν να βράζουν νερό για να πιουν οι διψασμένοι ταξιδιώτες. Ο αυτοκράτορας πίστευε ότι το νερό έπρεπε να βράζεται πριν το πιουν για λόγους υγιεινής. 
Την ώρα όμως, που έβραζε το νερό, ένα ρεύμα αέρα παρέσυρε φύλλα από κάποιο γειτονικό θάμνο και αυτά κατέληξαν στο ξεσκέπαστο τσουκάλι. Πριν προλάβει κανείς να αντιδράσει, τα φύλλα άρχισαν να βράζουν και να χρωματίζουν το νερό. Ο Σεν Νουνγκ μύρισε το γλυκό άρωμα του «μείγματος», και τη στιγμή που το δοκίμασε ανακάλυψε τις αναζωογονητικές του ιδιότητες.Για χιλιετίες το τσάι χρησιμοποιούνταν περισσότερο ως φάρμακο. Καθημερινό ρόφημα έγινε γύρω στον 3ο αιώνα μ.Χ. οπότε άρχισε η καλλιέργεια και η παραγωγή του.

 

6a387574350cac3dc5cce2b9588360cf

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι το τσάι σήμερα αποτελεί το πιο δημοφιλές ρόφημα στον κόσμο, μετά το νερό.

 

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα πολύτιμα στοιχεία που υπάρχουν σε ένα μόνο φακελάκι τσαγιού είναι ικανά να κάνουν θαύματα στην υγεία, γι’ αυτό το λόγο αξίζει να εντάξουμε το τσάι στην καθημερινότητά μας.

 

Συνοπτικά μερικά από τα πλεονεκτήματα του τσαγιού είναι τα παρακάτω:

 

 

 

 

1. Το τσάι συντελεί στη διατήρηση του υγιούς σωματικού βάρους

 

Μελέτη που διεξήχθη το 2011 έδειξε ότι τα ποντίκια που έτρωγαν λιπαρές τροφές και λάμβαναν ταυτόχρονα ουσίες που περιέχει το πράσινο τσάι έπαιρναν βάρος με πιο αργό ρυθμό σε σύγκριση με τα ποντίκια που δε λάμβαναν τα συστατικά αυτά. Τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού μπορεί να επέμβει στη διαδικασία συσσώρευσης του λίπους στο σώμα. Δεν πρέπει ωστόσο να συγχέουμε το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού με τα ροφήματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Το συσκευασμένο τσάι περιέχει στην πλειονότητα των περιπτώσεων μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Το εκχύλισμα το λαμβάνουμε από το κανονικό τσάι (αποξηραμένο ή σε φακελάκι) όταν το προσθέσουμε σε ζεστό νερό.

 

2. Το πράσινο τσάι ενισχύει την όραση

 

Τα μάτια μας, όπως και κάθε άλλο όργανο του σώματος, μπορεί να υποφέρει από οξειδωτικό στρες κι έτσι γίνεται πιο ευάλωτο σε παθήσεις. Αυτό αντιμετωπίζεται εάν εντάξουμε το πράσινο τσάι στην καθημερινή μας διατροφή. Μελέτη που διεξήχθη πριν 3 περίπου χρόνια έδειξε ότι τα συστατικά του πράσινου τσαγιού ωφελούν σημαντικά τους ιστούς των ματιών, ειδικότερα τους ιστούς του αμφιβληστροειδούς χιτώνα.

 

3. Το λευκό τσάι μας κάνει να μοιάζουμε νεότεροι

 

Το λευκό τσάι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, οι οποίες είναι ιδιαίτερα ευεργετικές για τον οργανισμό. Μελέτη υποδεικνύει ότι τα άτομα που πίνουν τακτικά τσάι έχουν ανακαλύψει την πηγή της νιότης στο ίδιο τους το φλιτζάνι! Σύμφωνα με τη μελέτη, το εκχύλισμα από λευκό τσάι εμποδίζει την εμφάνιση ρυτίδων ενισχύοντας την ελαστίνη και το κολλαγόνο –δύο παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό των ρυτίδων. Επίσης, το λευκό τσάι προστατεύει τις αρθρώσεις.

 

4. Το μαύρο τσάι μπορεί να μειώσει το άγχος

 

Εάν οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας σάς δημιουργούν στρες, αυτό που χρειάζεστε είναι ένα φλιτζάνι μαύρο τσάι. Σύμφωνα με μελέτη, το μαύρο τσάι βοηθά να μειωθούν τα επίπεδα των ορμονών του στρες, ενώ παράλληλα μειώνει και τη συστολική πίεση. Έτσι, μειώνεται ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

 

5. Το τσάι καταπολεμά το διαβήτη

 

Μελέτη που διεξήχθη το 2010 και είχε ως αντικείμενο το καφεϊνούχο τσάι έδειξε πως η καφεΐνη του τσαγιού μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη.

 

6. Το τσάι μπορεί να δυναμώσει την καρδιά

 

Μελέτη υποδεικνύει ότι το πράσινο τσάι ενισχύει την ενδοθηλιακή λειτουργία σχεδόν αμέσως μόλις καταναλωθεί. Αντισταθείτε στον πειρασμό να προσθέσετε γάλα, εάν ο στόχος σας είναι η καλή υγεία της καρδιάς. Ο λόγος είναι ότι η καζεΐνη που περιέχει το γάλα μπορεί να υπερκαλύψει τα οφέλη του τσαγιού.

 

8d8cb2cd54bc906a82103fea9f044bb0

Αν ήδη έχετε εντάξει το τσάι στη ζωή σας, συνεχίστε να το πίνετε, αν όμως δεν το είχατε σε εκτίμηση, είναι καιρός να αναθεωρήσετε και να ανακαλύψετε όλα τα οφέλη που κρύβει πίσω από τα διάφορα αρώματα και τις γεύσεις στις οποίες υπάρχει. Σίγουρα θα βρείτε την γεύση και το άρωμα που σας ταιριάζει.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΕΣ

Maria Pantelia

Πρόσχαρη και λίγο αδέξια εκπαιδευόμενη μάγισσα.Proud Hufflpuff.Λάτρης των ξένων σειρών-ταινιών,της σοκολάτας και του φαγητού με χόμπι την συγγραφή.

No Comments

Post a Comment